عنوان خبر:توقف صدور سند مالکیت در پردیس علی آباد
دوشنبه 21 آذر 1390 - 20:25:45


رئیس کل دادگستری گلستان گفت:
صدور سند مالکیت برای عرصه های پردیس دهنه زرین گل علی آباد کتول واقع در شرق استان متوقف شد.


به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، احمد فاضلیان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تا زمان تعیین تکلیف نهایی اراضی منطقه پردیس زرین گل علی آبادکتول از سوی شورای حفاظت از اراضی ملی، سند مالکیت برای این عرصه ها و محدوده های تفکیک شده آن صادر نمی شود.

وی همچنین اداره کل بازرسی استان را موظف کرد: با تشکیل هیئت ویژه ای در استان همه مجوزها صادر شده از سوی دستگاه های اجرایی و عمومی استان در این منطقه را بررسی و با شناسایی متخلفان و سوء استفاده کنندگان از موقعیت و مقام، آنان را برای تعقیب قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی کنند.

وی منابع طبیعی را میراث ماندگار همه نسل ها برشمرد و تاکید کرد : اجازه نخواهیم داد عده ای با استفاده از مقام یا موقعیت خود با ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های جنگلی، طبیعت را از بین ببرند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان منابع طبیعی استان خواست : با تشکیل کارگروهی از کارشناسان زبده عرصه های ملی که به حریم آن ها، تجاوز شده است، شناسایی و  برای خلع ید آن ها، در محاکم قضایی اقدام کنند.
وی همچنین در بازدیدی که هفته گذشته از منطقه پردیس زرین گل علی آباد کتول داشت دستور توقف ساخت و ساز در این منطقه را صادر کرده بود.
منطقه پردیس در دهنه زرین گل علی آباد کتول استان گلستان قرار دارد که چندیست به محلی برای ساخت و ساز ویلا و تخریب عرصه های جنگلی تبدیل شده است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1481675



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3777.html )