عنوان خبر:سالانه 500 ميليون تن كالا در كشور جا‌به‌جا مي‌شود
شنبه 10 مهر 1389 - 06:00:25


محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ، شامگاه پنج‌شنبه در جلسه‌ هدفمندسازي يارانه‌ها در بخش حمل و نقل استان اظهار داشت: بناست بيشترين حجم آزادسازي يارانه‌ها به امر حمل و نقل اختصاص يابد و بنزين و گازوييل از مواردي هستند كه پرداخت بيشترين حجم يارانه نقدي به مردم نقش ايفا مي‌كنند.



وي با شمارش حوزه‌هايي كه مديريت اجرايي هدفمند كردن يارانه‌ها به عهده آنهاست، افزود: بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل و نقل و مصارف خانگي و تجاري انرژي مورد هدف ستاد هستند.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با اشاره به مجموع يارانه‌هاي انرژي پرداخت شده در كشور تصريح كرد: تاكنون 42 درصد سهم يارانه به بخش حمل و نقل، 16درصد به صنعت، 8 درصد به كشاورزي و مابقي مصارف خانگي را در بر گرفته است.
به گفته رويانيان تحليل‌ها و بررسي‌ها نشان مي‌دهند نيمي از كل درآمد سال پيش‌رو مربوط به حمل و نقل بود.
وي ادامه داد: تحولات نمايانگر اين مطلب است كه حمل و نقل سريع‌ترين عكس‌العمل را در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها دارد چرا كه وسعت حمل و نقل به پهناي ايران است.
مشاور رئيس جمهور و رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت شمار رانندگان را در كشور يك ميليون و 600 هزار نفر اعلام كرد و خاطرنشان كرد: ستاد سعي دارد با راه‌اندازي شركت محوري و بيمه كردن رانندگان، اين قشر را در چتر حمايتي خود قرار دهد.
رويانيان مديريت قوي در امر حمل و نقل را در فرآيند ارائه خدمات با كيفيت ضروري دانست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-379.html )