عنوان خبر:چرا ایرانی ها از آمریکا نمی ترسند؟
يكشنبه 4 دي 1390 - 01:03:30


روزنامه واشنگتن تایمز، روز پنجشنبه 22 دسامبر(1 دی) نوشت: «اکنون که نیروهای آمریکایی از عراق عقب نشینی کرده اند، این سوال پیش می آید که چطور با ایران و قصدش برای ساخت سلاح های هسته ای که همچنان جزئیات آن نامشخص است، باید مواجه شد؟»



این روزنامه آمریکایی با اشاره به دیدار اخیر نوری المالکی با باراک اوباما ادامه داد: «در این دیدار اوباما هشدار داد که ایران نباید در امور عراق دخالت کند؛ هشداری که ایرانی ها از آن آگاه هستند ولی بیشتر به عنوان یک ژست پوشالی به آن نگاه می کنند. ایرانی ها می دانند در چه زمانی مستقیماً با آمریکا روبرو شوند. آنها هیچ ترسی ندارند چون رئیس جمهور کشور ما [باراک اوباما] نشان داده است در برابر ایران فاقد اراده سیاسی است. مسئله ای که در تمامی روسای جمهور آمریکا، از کارتر گرفته تا اوباما، کاملاً مشهود بوده و هست.»
واشنگتن تایمز با اشاره به اوضاع عراق نوشت: «دولت نوری المالکی در حال حاضر با گروهی کاملاً ضد آمریکایی که همان گروه مقتدی صدر است، متحد شده است. فردی که از ایران دستور می گیرد و تنها شرط همکاری اش با دولت عراق را خروج حتمی آمریکا در ضرب العجل مشخص شده قرار داده بود. نوری المالکی هم 24 سال در ایران و سوریه تبعید بوده است، پس دیگری نمی شود از او انتظاری جز هزینه کردن دلارهای آمریکا داشت. پادشاه عربستان نیز نوری المالکی را عامل ایران دانسته و گفته به او اعتماد ندارد. با پایان جنگ عراق، آمریکایی ها با 4400 سرباز کشته شده، ده ها هزار زخمی و هزینه 1 تریلیون دلاری به خانه بازگشتند.»
این روزنامه با انتقاد از سیاست های اوباما نوشت: «اکنون اوباما باعث ضعیف شدن اعتبار آمریکا و کاهش نفوذ آن در خاورمیانه شده است. سیاست های دولت وی نیز در مواجهه با بهار عربی فاجعه آمیز بود. در سال 2009 هم اوباما در حمایت از جنبش سبز ایران شکست خورد. اکنون هم که اخوان المسلمین در مصر اوضاع را در دست گرفته اند.»
واشنگتن تایمز ادامه داد: «به هر حال باید با ایران که در حال پیشرفت و به دست آوردن سلاح هسته ای است برخورد کرد و تنها گزینه، تغییر رژیم ایران است. هرچند جنبش سبز در سال 2009 نابود شد ولی هنوز نشانه های از زنده بودن احزاب مخالف وجود دارد. اخیراً ما شاهد افزایش انفجارات در ایران بوده ایم. هر چند این نشانه های امیدوار کننده است اما کافی نیست.»
واشنگتن تایمز در پایان نوشت: «ما باید از گزینه های تحریم حمایت کنیم. باید بانک مرکزی ایران را تحریم کرده و با حمایت از انگلیس، اروپا را متقاعد سازیم که نفت ایران را هم تحریم کند. باید فرانسه را تشویق کنیم که سرویس ماهواره ای به ایران ندهد و به احزاب مخالف جمهوری اسلامی کمک کنیم تا اعتصابات سراسری راه بیاندازند.»


صراط نیوز
www.seratnews.ir/fa/news/48059/-



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3827.html )