عنوان خبر:راه آهن گنبد - گرگان
دوشنبه 5 دي 1390 - 03:12:02


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز دوم راه‌آهن، در مسیر گنبد به گرگان اجرایی شد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، احمد صادقی در مراسم شروع مرحله دوم عملیات اجرایی راه آهن گنبد به گرگان که در محل روستای گزنی‌تپه بخش مرکزی گنبدکاووس با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، گفت: این اولین پروژه‌ای است که عملیات تملک اراضی آن در کمتر از مدت سه تا چهار ماه انجام شده است.
وی با بیان اینکه اراضی این پروژه به طول 80 کیلومتر تملک شده و تسریع در کار بشارت می‌داد که این پروژه بسرعت اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: پیش از این در خیل مردم نمازگزار گنبدی قول داده بودیم که پروژه راه‌آهن اجرایی شود و در حال حاضر به دستور وزیر این جبهه یا فاز دوم که شامل مسیر گنبدکاووس به سمت گرگان است شروع می‌شود وی یادآور شد: هر جا که عملیات اجرایی پروژه‌ای شروع کردیم پیگیر هستیم که کار به‌ سرعت انجام شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به افزایش فعالیت‌های عمرانی در زمان دولت نهم و دهم گفت: طرح‌های بزرگی مانند آزادراه، بزرگراه و راه‌آهن، در کشور وسیع و پهناورمان در حال اجرا است و انجام این حجم از طرح‌ها اعتبار زیادی را می‌طلبد که دولت تلاش می‌کند در همه استان‌ها خدمات را ارائه بدهد.
صادقی اظهار امیدواری کرد: اولویت اول و دوم طرح راه آهن در فاصله زمانی که مشاور آن را دو ساله طراحی کرده به بهره‌برداری برسد.
وی با تاکید بر اینکه این راه‌آهن پروژه ملی و فراملی است که منفعتش به کل کشور بازمی‌گردد، تصریح کرد: رئیس جمهور پنج کشور تصمیم گرفته‌اند که شبکه ریلیشان را به هم وصل کنند، این پروژه از قزاقستان شروع و از سمت ترکمنستان به کشور ما می‌رسد و افغانستان هم در مسیر آن قرار گرفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: اتصال راه‌آهن به شبکه سراسری و وصل شدن به شبکه ریلی باعث می‌شود کشور از مزایای آن بهره‌مند شود و این راه‌آهن موجب ایجاد اشتغال، درآمد و عمران و آبادانی خواهد شد و همین مزایا به سراسر کشور تعمیم خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه توسط پیمانکار با جدیت انجام خواهد شد، متذکر شد: تلاش و کوشش خواهد شد تا سرمایه‌گذار بتواند از محل سرمایه‌گذاری و اعتبار دولتی این طرح را اجرا کند و تملک اراضی را انجام دهد.
عملیات اجرایی راه‌آهن گنبدکاووس به گرگان قسمتی از راه‌آهن گرگان - گنبدکاووس بجنورد و مشهد است که در سفر اول هیئت دولت به استان خراسان رضوی مصوب شد و عملیات اجرایی آن با مشارکت 85 درصدی بخش خصوصی و 15درصدی بخش دولتی انجام خواهد شد.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901003001577



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3837.html )