عنوان خبر:تهیه آیین نامه طرح شهاب
سه شنبه 6 دي 1390 - 01:20:26


رئیس بنیاد نخبگان گلستان گفت:
آیین نامه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (طرح شهاب) تهیه و تصویب شده است.


به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، موسی حسام بعد از ظهر دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد علی آبادکتول افزود: در این طرح با شناسایی و جذب دانش آموزان دارای استعداد برتر از آغاز دوره ابتدایی تا پایان دوره پیش دانشگاهی، زمینه حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی این عزیزان در مراحل مختلف آموزش عالی فراهم می شود.

وی با اشاره به این مطلب که نخبگان از جمله سرمایه های ارزشمند کشور در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی هستند، استفاده از ظرفیت نیروهای کارآمد را فرصتی مناسب برای کمک به روند سازندگی در کشور عنوان کرد.
وی اظهار داشت: نظر به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیتهای علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم افزاری ، بنیاد ملی نخبگان کشور در مهرماه سال 1383 تشکیل شد.
حسام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه شناسایی استعدادهای برتر گفت: بنیاد نخبگان با برگزاری جشنواره های اختراعات و شکوفایی، هر ایده و طرح علمی که قابلیت کاربردی و تجاری شدن را داشته باشد شناسایی کرده و علاوه بر اهدای تسهیلات مالی ، زمینه تجاری شدن را توسط صاحبان سرمایه حاضر در جشنواره و یا از طریق شرکتهای دانش بنیان بوجود می آورد.
رئیس دفتر نخبگان استان عنوان کرد: شرکتهای دانش بنیان موجب هدفمند شدن فعالیتهای علمی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خواهند شد.
وی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به عنوان دانشگاه تراز اول استان گلستان یاد کرد و افزود: انتظار ما از این واحد دانشگاهی با چنین امکانات و تجهیزات هوشمند آموزشی و پژوهشی، اعضای هیئت علمی کارآمد، رشته های متنوع و مورد نیاز استان این است که با مدیریت توانمند خویش، به عنوان بخشی از ظرفیت علمی استان پاسخگوی نیاز نخبگان و استعدادهای برتر باشد.


http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1494004



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3844.html )