عنوان خبر:تحقق پیشرفت با همدلی و اراده ملی
دوشنبه 12 دي 1390 - 01:51:04


نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت:
دهه سوم انقلاب اسلامی به نام دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری شده و این بیانگر ضرورت عزم و اراده ملی همه آحاد مردم اعم از شیعه و سنی است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی در جمع اعضای شورای فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان که متشکل از نمایندگانی از مراکز علمی، فرهنگی و سازمان‎ها و دستگاه‎های مختلف اجرائی است، افزود: اجرای موفق الگوی پیشرفت، با عزم و اراده ملی همه آحاد جامعه با تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های کشور و منطقه میسر است.
نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، این منطقه را از نظر وحدت و همدلی در کشور یک استثنا دانست و گفت: وحدت بین شیعه و سنی از ابتدای پیروزی نظام اسلامی برهمین منوال بوده است و امروز بعد از گذشت 32 سال از انقلاب، این منطقه از حیث وحدت اقوام بی‎نظیر است.
آیت‎الله نورمفیدی تصریح کرد: برای تنظیم و تدوین بهتر برنامه‎های فرهنگی در اهل سنت لازم است از دیدگاه‌های صاحب‎نظران و افراد باتجربه آنان استفاده شود و بسیاری از امور اجرایی به کمک آنان صورت پذیرد.
در ادامه رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان با ارائه توضیحاتی در مورد عملکرد و پیشینه کاری شورا گفت: این شورا با نمایندگانی از ادارات و سازمان‎هایی تشکیل می‎شود که به نوعی در امور فرهنگی اهل سنت فعالیت می‎کنند.
خسرو مزرعی افزود: طرح‎های پیشنهادی پس از تصویب در این شورا قابلیت دریافت اعتبار و اجرا را خواهد داشت.
وی با اشاره به جلسات قبلی این شورا در ماه‎های گذشته از تصویب 12 طرح و ارسال آن به دبیرخانه شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به منظور تصویب نهایی و ‌اختصا‌ص بودجه خبر داد.
در ادامه این جلسه امام جمعه بندرترکمن نیز با اشاره به همفکری و تعامل خوب علمای شیعه و سنی گفت: استان گلستان شاهد روابط حسنه اقوام و مذاهب بر محور اسلام و وحدت اسلامی است و باید قدر این شرایط را بدانیم و در پرتو آن به ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به اهالی متدین استان بپردازیم.
حجت‎الاسلام محمد صالح منصوری اظهار داشت: در مراسم دهه محرم امسال شاهد حضور چشمگیر اهل سنت بندرترکمن بودیم که این مهم از سوی صدا و سیمای استانی انعکاس ضعیفی داشت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901011001186



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3868.html )