عنوان خبر:ویژگی‌های مهم سامانه موشکی "محراب"
دوشنبه 12 دي 1390 - 02:29:17


سامانه موشکی سطح به هوای میانبرد "محراب" که به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است، در صورت ایجاد اختلال از سوی دشمن در هنگام شلیک می‌تواند بلافاصله منبع ارسال سینگال‌های اخلال‌گر را شناسایی و به سمت آن تغییر جهت داده و سامانه مختل کننده را هدف قرار دهد.



به گزارش پیام گلستان به  نقل از مشرق، دقایقی پیش اولین موشک هوشمند و بومی سطح به هوای میانبرد "محراب" در سومین مرحله از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 از سوی شناور موشک انداز کلاس پیکان "گرز" این نیرو شلیک و هدف پروازی مورد نظر را منهدم کرد.

این موشک که به دست متخصصان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاع طراحی و تولید شده است، در صورت ایجاد اخلال و جنگ الکترونیک از سوی دشمن در هنگام شلیک می‌تواند بلافاصله منبع ارسال سینگال‌های اخلال‌گر را شناسایی و به سمت آن تغییر جهت داده و سامانه مختل کننده را هدف قرار دهد.

از دیگر ویژگی‌های این سامانه موشکی هوشمند این است که می‌تواند هم علیه اهداف هوایی و هم اهداف سطحی عمل کرده و شناورهای متخاصم را نیز مورد هدف قرار دهد.

به گزارش فارس، با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این شلیک، به زودی با راه‌اندازی خط تولید این موشک، یگان‌های بیشتری از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این سامانه بومی و هوشمند به منظور ارتقاء پدافند هوایی مجهز خواهند شد.

 

www.mashreghnews.ir/fa/news/89014/-




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3873.html )