عنوان خبر:بازتاب گسترده خبری اظهارات فرمانده ارتش در مورد ناو آمریکایی
چهارشنبه 14 دي 1390 - 00:39:58


اظهارات سرلشگر صالحی در پایان رزمایش دریایی ۱۰ روزه نیروی دریایی ارتش در خبرگزاری‌های مهم جهان بازتاب گسترده‌ای داشت به گونه‌ای اغلب این رسانه‌ها، این خبر را در صدر اخبار مهم خود تحت پوشش قرار دادند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از فارس، شبکه فاکس نیوز با پوشش خبر رژه پایانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشت: فرمانده ارتش ایران به ناو هواپیمابر آمریکا هشدار داد دیگر به خلیج فارس برنگردد.

این شبکه با اشاره به اینکه این ناو هواپیما بر از تنگه هرمز به بندر "جبل علی دوبی" رفته است نوشت: این ناو از ناوهای ناوگان پنجم آمریکا است که در خلیج فارس مستقر است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خارجی خود نوشت: ارتش ایران به آمریکا هشدار داد ناو هواپیمابر خود را خارج از خلیج فارس نگه دارد.

این خبرگزاری به نقل از اظهارات سرلشگر صالحی نوشت: ایران تاکید کرده است که این کشتی جنگی آمریکا نباید دوباره به پایگاه سابق خود در خلیج فارس برگردد. فرمانده ارتش ایران تهدید کرده است که هشدار ایران دیگر تکرار نمی‌شود.

خبرگزاری رویترز این خبر را با تیتر "ایران به ناو آمریکا هشدار داد" پوشش داده است. رویترز نوشت: چند روز بعد از تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز، ارتش ایران هشدار داد در صورت تکرار ورود ناو آمریکا به آبهای خلیج فارس اقدامات تهاجمی دیگری اتخاذ خواهد شد.

رویترز همچنین به نقل از فرمانده ارتش ایران نوشت: ایران عادت ندارد یک حرف را دوبار تکرار کند.

شبکه خبری سی بی اس نیوز نیز با تحت پوشش قرار دادن اظهارات فرمانده ارتش نوشت: ناو آمریکایی "یو اس اس استنیس" در طول مانور دریایی ایران در آبهای خلیج فارس به این منطقه وارد شده است. در واکنش به این اقدام، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران به حضور ناو آمریکایی در آبهای جنوب ایران واکنش نشان داد و هشدار داد این ناو آمریکایی دیگر به این منطقه برنگردد.

سی بی اس همچنین نوشت: آمریکا دارای پنج ناو هواپیمابر بود که با پایان رسمی جنگ عراق اکثر آنها از منطقه خارج شده‌اند.

پایگاه خبری فاینانشال تایمز نیز با اشاره به رزمایش دریایی ۱۰ روزه ایران و همچنین افزایش تنش در روابط غرب با ایران نوشت: ایران در مورد ورود ناو جنگی آمریکا به منطقه خلیج فارس به این کشور هشدار داد.

فانانشال تایمز با اشاره به تهدیدات ایران نوشت: این تهدیدات باعث شده است قیمت نفت روز سه شنبه به ۱۰۹ دلار برسد. این درحالیست که روز دوشنبه قیمت نفت برنت ۱۰۷ دلار بود. کارشناسان پیش بینی کردند در صورت ادامه این روند قیمت نفت بازهم افزایش خواهد یافت.

این پایگاه همچنین نوشت: ایران گفته است ما اقدام غیر منطقی نمی‌کنیم اما برای مقابله با هر تهدیدی آماده‌ایم.

پایگاه خبری گلوبال پست نیز این خبر را در صدر اخبار خود تحت پوشش قرار داد و به بررسی تهدیدات اخیر ایران در مورد تنگه هرمز و حضور ناو آمریکایی در آبهای جنوبی ایران پرداخت.

گلوبال پست با اشاره به اظهارات سرلشگر صالحی، اظهارات وی در مورد اینکه "ایران دیگر هشدار خود را تکرار نمی‌کند" را برجسته کرد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: در پایان رزمایش دریایی ایران فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران هشدار داد ناو هواپیما بر آمریکایی نباید دوباره به آب‌های استراتژیک ایران ورود کند.

واشنگتن پست با بررسی اظهارات صالحی نوشت: این رزمایش نمایش قدرت ایران بود و توانایی ایران در بستن تنگه هرمز را نشان داد.
این پایگاه خبری با اشاره به اینکه انگیزه‌های اظهارات فرمانده ارتش ایران باید بررسی شود نوشت: دشمنان ایران باید پیام رزمایش دریایی ایران را بفهمند.

گفتنی است رسانه های از قبیل "مانی مورنینگ"، صدای آمریکا، المصری الیوم، العربیه، چاینا دیلی، سی ان بی سی و صدای اروپا نیز اخبار مربوط هشدار ایران به ناو آمریکایی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901013001289



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3887.html )