عنوان خبر:اثبات ناکارآمدی تحریمها با رزمایش ولایت 90
چهارشنبه 14 دي 1390 - 00:41:53


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های رزمایش ولایت 90 که در آن قابلیت بالای نیروهای مسلح ایران به منصه ظهور رسید، از آن به عنوان سند اثبات ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران نام برد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، سردار احمد وحیدی با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های "قادر"، "نصر"، "نور" و سایر سامانه‌های تسلیحاتی در رزمایش ولایت 90 ، گفت: در این رزمایش کارآمدی و قابلیت موثر تسلیحات ساخت وزارت دفاع در حوزه‌ دریایی، موشکی، الکترونیک و اپتیک، مخابرات و انواع مهمات در صحنه عملیاتی ضمن اثبات کارآمدی صنایع دفاعی در طراحی، ساخت و تولید نیازمندی‌های متنوع نیروهای مسلح، یک بار دیگر ناکارآمدی تحریم‌ها را به اثبات رساند.

وزیردفاع حفظ و ارتقای آمادگی نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی دریایی در دفاع از حریم آبی کشور را از دیگر دستاوردهای رزمایش ولایت 90 ذکر کرد و افزود: تجارب ارزشمند نیروهای مسلح در دفاع مقدس و ابتکار، خلاقیت، شجاعت، جسارت و ایمان دریادلان نیروی دریایی ارتش و سایر قوای مسلح چشم طمع دشمنان را کور و اشک شوق را در دیدگان ملت ایران و مردم منطقه پدید آورد.
وی با موفق ارزیابی کردن رزمایش ولایت 90 افزود: دشمنان تلاش می‌کنند، آمادگی دفاعی نیروی دریایی کشورمان که وظیفه‌ ذاتی آنان به شمار می‌رود را به عنوان تهدیدی علیه امنیت منطقه القا کند در صورتی که هدف این رزمایش آمادگی برای حفظ امنیت پایدار در منطقه بود و نشان داد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین حافظ صلح و امنیت منطقه از این آمادگی و صلابت برخوردارند.
وحیدی تصریح کرد: البته معلوم بود که برخی اظهارات دشمنان در راستای رقابت تسلیحاتی و فروش تسلیحات خود و احیای اقتصاد ورشکسته آنان بود که خود نیز بدان اعتراف کردند.
وی در پایان با قدردانی از تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر فرماندهان و رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری موفقیت‌آمیز رزمایش ولایت 90، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح در این رزمایش در حوزه هوایی، دریایی و زمینی را ستود.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1500528



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3888.html )