عنوان خبر:انتشار اولین مجله پژوهشی درحوزه تخصصی جغرافیا از سوی دانشگاه گلستان
پنجشنبه 15 دي 1390 - 02:25:51


مجله 'مكان' در حوزه تخصصی جغرافیا و آمایش سرزمین، به عنوان اولین مجله پژوهشی دانشگاه گلستان به چاپ رسید.



به گزارش پیام گلستان به نقل از ایرنا، 'جعفر میركتولی' مدیر مسئول مجله 'مكان' روز چهارشنبه در باره روند و مراحل شروع فعالیت تا چاپ اولین شماره مجله اظهار داشت: با فراخوان صورت گرفته، تعداد 60 مقاله از اساتید و متخصصان رشته جغرافیا و سایر رشته­های مرتبط به دفتر مجله رسید.

وی افزود: طی فرآیند كامل و دقیق داوری، تعداد هفت مقاله برای جلد اول آماده و در اولین شماره به چاپ رسید و شماره های 2 و 3 نیز در آینده نزدیك آماده چاپ خواهد بود.

وی اضافه كرد: در فرآیند داوری مقالات رسیده 42 عضو هیات علمی از 14 دانشگاه معتبر داخلی و خارجی همكاری داشتند كه این همكاری ادامه دارد.

وی تركیب اعضای هیأت تحریریه مجله را عالی ارزیابی كرد و گفت: 5 نفر از اعضای هیأت تحریریه مجله دارای درجه استادی، 5 نفر دارای درجه دانشیاری و 3 نفر استادیار محقق هستند.

وی ادامه داد: این اساتید از هفت دانشگاه 'تربیت مدرس، تهران، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان و گلستان' درخواست همكاری را پذیرفته اند.

وی اظهار امیدواری كرد: این مجله بزودی دارای مرتبه شده و در پایگاه های معتبر داخلی و خارجی نمایه می شود.

مراسم رونمایی از این مجله با حضور دكتر قربانی رئیس دانشگاه گلستان، معاونین دانشگاه، مدیران، اساتید و دانشجویان در تالار خلیج فارس انجام شد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3899.html )