عنوان خبر:آمریکا همچنان دست و پا می زند! تحریم ها اثر کرد ، ایران ترسید!
پنجشنبه 15 دي 1390 - 03:02:25


کاخ سفید در واکنش به تهدید ایران علیه یک ناو هواپیمابر آمریکایی اعلام کرد که هشدار جمهوری اسلامی نشانه ضعف است!



به گزارش پیام گلستان به نقل از صراط نیوز، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این هشدار نمایانگر این واقعیت است که ایران در موضع ضعف قرار دارد. او افزود که تهدیدهای اخیر ایران نشان می دهد که تحریم ها تاثیرگذار بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، ساعاتی پیشتر، وزارت دفاع آمریکا در واکنش به هشدار سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش ایران درباره بازگشت ناو هواپیمابر "جان سی استنیس" به خلیج فارس اعلام کرد که استقرار یگان‌های نظامی این کشور در منطقه خلیج فارس به روال دهه‌های گذشته ادامه خواهد داشت.

البته سخنگوی کاخ سفید توضیح نداد موضع مقتدارانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر نفوذ ناو بیگانه آمریکایی در خلیج فارس چه ربطی به تحریم ها دارد؟!

برخوردهای آمریکا به طور معمول بعد از امضاء هر تحریم جدید علیه ایران، به نحوی است که علاقمندی و رضایت لابی های پرقدرت صهیونیستی را در آمریکا و اسرائیل جلب کند. در واقع این اظهارنظرها صرفا مصرف داخلی دارند و برای حفظ وجهه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت مطرح در برابر چشمان اروپایی ها و متحدین نگران آمریکا در منطقه است.

گفتنی است ناو هواپیمابر آمریکایی "جان سی استنیس" هفته گذشته با دریافت هشدار ایران و اعلام کل منطقه تنگه هرمز تا دریای عدن به عنوان منطقه خطر مانور ولایت ۹۰، محل ماموریت خود در خلیج فارس را ترک کرد و مقامات آمریکایی برای حفظ دیسیپلین نظامی شان، دلیل جابجایی آن را انجام ماموریت حمایت از عملیات نظامی در افغانستان اعلام کردند.

سخنگوی وزیر دفاع آمریکا گفته است که ناو هواپیمابر یو اس اس استنیس همچنان در اختیار قرارگاه مرکزی آمریکا، سنتکام است.

قرارگاه سنتکام مسوول فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه را برعهده دارد. منابع آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که این ماموریت حدود سه ماه ادامه دارد و ناو هواپیمابر استنیس در ماه مارس به محل ماموریت کنونی خود در خلیج فارس باز می گردد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی از خلیج فارس به دریای عمان همزمان با رزمایش دریایی ولایت ۹۰ به آنها تذکر داده بود که توصیه می‌کنیم این ناو به خلیج فارس برنگردد چرا که ما فقط به تذکر بسنده نخواهیم کرد و عادت نداریم یک حرف را تکرار کنیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3904.html )