عنوان خبر:انديشه ها و جريانهاي سياسي حضور متناسبي در ثبت نام داشته اند
جمعه 16 دي 1390 - 00:51:19


رئيس ستاد انتخابات استان گفت :
در شش حوزه انتخابيه استان 130 نفر ثبت نام داشته ايم که در اين بين ترکيبي از تمام قوميتها ، انديشه ها و جريانهاي سياسي مختلف ، حضور خوب و متناسبي داشته اند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انتخابات نهم مجلس در گلستان ، عليرضا جمشيدي شامگاه سه شنبه در هشتمين جلسه ستاد انتخابات استان افزود : از بين 130 داوطلب ثبت نام شده 7 نفر خانم هستند و مسن ترين داوطلب 67 سال و جوانترين آنها 30 سال سن دارد که 62 نفر از ثبت نام شدگان از ايثارگران مي باشند.
وي با بيان اينکه از لحاظ تناسب مدرک در اين دوره رشد داشته ايم تصريح کرد : از بين داوطلبين 3 نفر داراي تحصيلات حوزوي ، 22 نفر دکترا ، 97 نفر فوق ليسانس و 7 نفر ليسانس معادل کارشناسي ارشد هستند.
وي همچنين علت کاهش نمايندگان نسبت به دوره هاي قبلي را ارتقاء مدرک تحصيلي از کارشناسي به کارشناسي ارشد عنوان کرد.
جمشيدي اظهار داشت : خوشبختانه مرحله ثبت نام را بدون هيچ مشکلي در زمان تعيين شده انجام داديم و تمام داوطلبين علاقه مند موفق به ثبت نام شدند.
وي ادامه داد : از لحظه اي که داوطلبان ثبت نام شده اند تا تاريخ 14/10 جواب استعلام مراجع چهارگانه در حال انجام بوده و پس از اين تاريخ بررسي صلاحيت ها توسط هيات اجرايي انجام ميشود که طبيعتا در احراز صلاحيت بر اساس مستندات مراجع چهارگانه ، تعدادي به درجه احراز دست نخواهند يافت.
رئيس ستاد انتخابات استان افزود : پس از اين مرحله ، اسامي به هيات نظارت فرستاده ميشود و در آنجا هم مجددا مورد بررسي ومداقه قرار خواهند گرفت و بعد از آن وارد مرحله دريافت شکايت و ارسال آن به شوراي نگهبان خواهيم شد که آخرين مرحله بررسي صلاحيت هاست و تاروز دوم اسفند اسامي نهايي شده و فرداي آنروزاعلام رسمي مي شود و از روز چهارم اسفند وارد مرحله تبليغات خواهيم شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 و تجربه دشمن از وجود خلاء هايي که آنها هدف گذاري کرده بودند اظهار داشت : مردم در جريان فتنه سال 88 متوجه شدند که کجاها خلاء وجود داشت که دشمن توانست با نفوذ به آن ، تحريکات لازم را بعمل آورده و قائله شومي را بوجود آورد .
جمشيدي در ادامه افزود : اعتقاد ما بر اين است که ملت آگاه ايران اسلامي راه نفوذ ها و خلاءها را مي بندد و اگر دشمن بخواهد درهر انتخاباتي موضوع تقلب را مطرح کند مورد تمسخر مردم قرار خواهد گرفت و طرح اين  واژه از قبل شکست خورده است.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان در پايان با اشاره به رزمايش ولايت 90  در آبهاي خليج فارس و درياي عمان گفت : رزمايش ولايت 90 مشت محکمي بود بر دهان ياوه گويان و زياده خواهان که اقتدار نظامي ما را در آبهاي منطقه نشان داد و دشمن متوجه شد که اگر کوچکترين اشتباهي مرتکب شود قطعا با برخورد جدي نظام جمهوري اسلامي ايران مواجه خواهد بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3915.html )