عنوان خبر:افشای اقدام جدید انگليس عليه مرجعيت
جمعه 16 دي 1390 - 01:45:51


نزديک به دو سال است که گروهي از شيعيان را سازماندهي کرده اند تا عليه مرجعيت و روحانيت فعاليت کنند و هم اکنون اين نطفه ناپاک در انگليس متولد شده است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از مشرق، دکتر حلمي در نشست تخصصي تحليل مسائل بين المللي که امروز به همت معاونت بين الملل حوزه هاي علميه در قم برگزار شد گفت: سال گذشته تعدادي جوان کم سواد و سبک مغز، اقداماتي را بنام شيعه انجام دادند که برخي درگيري هاي مذهبي در کشورهاي مختلف را به دنبال داشت و حتي علماي اهل سنت را بر ضد علماي شيعه تحريک کرد و برخي علماي شيعه تهديد به ترور شدند اما فتواي مقام معظم رهبري درباره توهين به همسران پيامبر، تاثير بسيار بالايي در انگليس و آرام شدن اوضاع داشت.

وي گفت: نخبگان بسياري از کشورهاي جهان اسلام در انگليس حضور دارند و يا دفتر و يا رفت و آمد دارند لذا کنش ها و واکنش هاي ديني در انگليس در سطح بسياري از کشورها ازجمله شبه قاره، کشورهاي آفريقايي و خاور ميانه تاثير دارد.

رايزن فرهنگي ايران در لندن با اشاره به درگيري مذهبي بين شيعيان و اهل سنت در سال گذشته ابراز داشت: فتواي مقام معظم رهبري درباره توهين به همسران پيامبر، تاثير بسيار بالايي در انگليس داشت.

وي با اشاره به فعاليت افراطي برخي شبکه هاي ماهواره اي از شيعه و اهل سنت اظهار داشت: انگليسي ها، بازار داغ اختلاف را ايجاد کرده اند و از اين اختلافات سود مي برند و به اين شبکه ها پول مي دهند تا آتش جنگ بين مسلمانان را برافروزند.

*اقدام خزنده در انگليس بر ضد مرجعيت شيعه

ديني اشاره و تصريح کرد: نزديک به دو سال است که گروهي از شيعيان را سازماندهي کرده اند تا عليه مرجعيت و روحانيت فعاليت کنند و هم اکنون اين نطفه ناپاک در انگليس متولد شده و صداي آن شايد ده سال بعد بلند شود و اکنون در حال يارگيري هستند.

رايزن فرهنگي ايران در لندن با بيان اينکه حضور فرهنگي و عقيدتي در لندن در معرفي اسلام موثر است گفت: اگر محصولات فرهنگي ما داراي استانداردهاي لازم و به زبان انگليسي باشد، ميتواند نيمي از مردم جهان به خصوص در انگليس، آمريکا و کانادا را مورد خطاب قرار دهد.

وي به فعاليت مراکز اسلامي و شيعي در لندن اشاره کرد و ابراز داشت: فعاليت مرکز اسلامي لندن و مجمع جهاني اسلام و انتشار ماهنامه مسلم نيوز از اين جمله است و کالج اسلامي لندن نيز با هماهنگي يکي از دانشگاه هاي انگليس، به دانشجويان خود مدرک رسمي مي دهد.

* مطالعات اسلامي و خاورميانه در 12 دانشگاه انگليس

علي محمد حلمي در خصوص مطالعات ايراني، اسلامي و خاور ميانه در مجامع علمي انگليس گفت: شايد در اسپانيا يا ايتاليا، سه کرسي در اين زمينه وجود داشته باشد اما انگلستان از قدمت و تعدد بالايي برخوردار است و حداقل 12  دانشگاه داريم که مطالعات خاورميانه و اسلامي دارند.

وي به برنامه انگليسي ها براي شناخت اسلام و خاورميانه و دقت بر روي جزئيات گفت: اخيرا مرکزي را به همين منظور تاسيس کردند و عليرغم آنکه در بحران اقتصادي قرار داشتند، 30 عضو هيات علمي گرفتند.

* نياز به آثار عقيدتي متناسب با جامعه غربي

رايزن فرهنگي ايران در لندن بر حضور شخصيت ها و نهادهاي ديني در کشورهاي اروپايي از جمله انگلستان تاکيد کرد و گفت: بايد براي نحوه حضور تبليغي  و موثر در اقصي نقاط جهان برنامه ريزي کنيم.

وي با اشاره به برخي کمبودها در زمينه توليد محصولات مناسب ديني و فرهنگي اظهار داشت: متاسفانه در بسياري اوقات در توليد اين محصولات به جامعۀ مخاطب توجه نداريم، مثلا اگر بخواهيم اسلام را به يک دانشجوي جوان انگليسي معرفي کنيم، داراي محصولات متنوع و کارآمد نيستيم.

حلمي افزود: با توجه به هجمه شديد تبليغاتي بر ضد شيعه که از سوي وهابيت و غرب صورت مي گيرد، جوانان شيعه در کشورهاي غربي نيز نيازمند محصولات متنوع و مناسب هستند و بايد در اين زمينه بيش از پيش توجه کنيم.

وي خاطر نشان کرد: آقايان علما و فضلاي حوزه بايد به کشورهاي مختلف اعزام شوند تا از نزديک با نيازهاي فکري و عقيدتي در آن کشورها آشنا شوند و براي پاسخ به اين نيازها، برنامه ريزي و اقدام نمايند و تا از نزدکي با محيط آشنا نشويم، نمي توانيم نيازهاي آن محيط را به خوبي درک کنيم.

رايزن فرهنگي ايران در لندن گفت: آثار و کتاب هاي بسياري از بزرگان ما براي محققين خوب است اما آثار مناسبي براي قشرهاي جوان و بدنه اجتماع در کشورهاي غربي نداريم.

* نظر انديشمند انگليسي درباره معارف و شخصيت هاي ديني در قم

وي با اشاره به سفر دو تن از انديشمندان انگليسي به ايران و ديدار با شخصيت هاي حوزوي در قم گفت: بعد از بازگشت اين دو انديشمند که يکي از آنها از مسلمانان اهل سنت بود، جلسه اي برگزار کرديم تا از دستاوردهاي سفر خود به ايران بگويند که آنها گفتند: شما قالب هاي ارزشمند طلا در قم جمع کرده ايد و در اختيار داريد ولي آنها را در چمدان گذاشته ايد و در چمدان را قفل کرده ايد و از آن استفاده نمي کنيد!

* دولت انگليس شديدا تحت نفوذ صهيونيست هاست

دکتر حلمي در خصوص سياست هاي خصمانه انگليس بر ضد جمهوري اسلامي ايران گفت: دولت انگليس شديدا تحت نفوذ صهيونيست هاست و 20 تا 25 درصد از پست هاي وزارتي در دولت انگليس در اختيار يهوديان است.

وي تصريح کرد: دولت انگليس در عرصه سياست خارجي، به شدت بي رحم، ظالم و سيرنشدني است و هنوز 47 کشور مشترک المنافع را در چنگ خودش نگه داشته است.

رايزن فرهنگي ايران در لندن گفت: عرصه رسانه در انگلستان خيلي مهم است و از اين طريق تلاش مي کنند تا منافع سياسي خودشان را دنبال کنند.

وي با اشاره به تاسيس بي بي سي فارسي چند ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران ابراز داشت: اينها در جريان انرژي هسته اي به موضع انفعال کشانده شده بودند و خيلي تلاش کردند تا فضا را تغيير بدهند و سياست شان اين بود که هر کسي رئيس جمهور شود غير از آقاي احمدي نژاد.

* تنها عامل بيداري اسلامي، انقلاب اسلامي ايران است

دکتر حلمي يادآور شد: آنها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ميدان دار بودند و هر چه خواستند چپاول کردند و تلاش نمودند تا کشورهاي اسلامي را از فرهنگ ديني تهي کنند اما انقلاب ايران، معادله را به هم ريخت و امروز تنها سنگري هستيم که براي دشمنان فتح ناپذيريم  و به عنوان فردي که چند سال در کشورهاي مختلف حضور داشته ام عرض مي کنم، بيداري اسلامي هيچ عاملي غير از انقلاب اسلامي، انديشه امام راحل و بيانات مقام معظم رهبري ندارد.

وي تاکيد کرد: بيانات رهبر معظم انقلاب در بيست سال گذشته، سخنراني معمولي نبوده بلکه ايشان در وقايع مختلف و مسائل عراق و افغانستان و نيز زير سوال بردن سياست هاي آمريکا و غرب و ساير مسائل، تحليل داشته اند و همه اينها باعث شده که مردم بيدار شوند.

* فکرش را هم نمي کردند که مبارک سقوط کند

رايزن فرهنگي ايران در لندن ادامه داد: اينها فکرش را هم نمي کردند که مبارک و يا بن علي سقوط کنند ولي اين اتفاقات افتاد و بعد از سقوط ديکتاتورها، تلاش خود را بر روي کار آوردن دولت هاي وابسته متمرکز کردند اما تا کنون موفق نشده اند.

وي با اشاره به خصومت انگليس و غرب با اسلام و مسلمانان گفت: آنها سالهاست که چنگ اعلام نشده با مسلمانان را آغاز کرده اند و مسلمانان در عراق و افغانستان و جاهاي ديگر را کشته اند اما اين را اعلام نمي کنند تا مسلمانان بر ضد آنها متحد نشوند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3917.html )