عنوان خبر:روابط دولتي تركمنستان و گلستان يك ضرورت است
دوشنبه 12 مهر 1389 - 06:35:25


به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، جواد قناعت در ديدار سفير تركمنستان و هيئت همراه كه براي شركت در مراسم هفته فرهنگي تركمنستان كه در اين استان برگزار مي‌شود به استان سفر كردند، به مشتركات فرهنگي تركمنستان با استان گلستان اشاره كرد و با اشاره به ويژگي‌هاي فرهنگي منحصر به فرد در استان گلستان نسبت به ساير نقاط كشور، خواستار تقويت روابط دو كشور شد.



وي به حضور اقوام مختلف به ويژه تركمن‌ها در اين استان اشاره كرد و از گلستان به عنوان ايران كوچك نام برد.
استاندار گلستان دو نقطه اشتراك ايران و تركمنستان را دين اسلام، همسايگي و مرز مشترك برشمرد و افزود: قوم تركمن قومي قابل توجه است و به عنوان هموطن ما مي‌تواند سبب روابط مطلوب و بهينه دو كشور باشد.
قناعت همچنين همايش بزرگداشت بين‌المللي مختومقلي را نماد و شاخص ارزشمند روابط فرهنگي دو كشور دانست و اظهار اميدواري كرد: اين همايش كه سبب تقويت دوستي و روابط فرهنگي و ارتقاي سطح روابط ما با كشور تركمنستان مي‌شود بايد باشكوه هرچه تمام‌تر در سال‌هاي آينده نيز برگزار شود.
در ادامه سفير تركمنستان در جمهوري اسلامي ايران هم از پذيرش هيئت تركمنستان تشكر كردند و افزود: اين برنامه كه براي نخستين بار در كشور ايران برگزار مي‌شود و اختصاص يك هفته در استان به عنوان هفته فرهنگي تركمنستان سبب رشد روابط بين دو كشور مي‌شود.
احمد قربان‌اف ضمن قدرداني از روساي جمهوري دو كشور ابراز اميدواري كرد: ان‌شاءالله افق جديدي فراروي روابط دو كشور گشوده شود.
سفير تركمنستان در جمهوري اسلامي ايران از متوليان فرهنگي دو كشور خواست كه با برگزاري فعاليت‌هاي فرهنگي مطلوب زمينه دوستي و روابط فرهنگي دو كشور را بيشتر كنند.
وي همچنين استان گلستان را استاني زيبا با جلوه‌هاي طبيعي معرفي كرد.
رئيس گروه فرهنگي تركمنستان با ابراز رضايت و خشنودي از حضور در گلستان از همكاري‌هاي استانداري و ساير دستگاه‌هاي اجرايي استان در برگزاري اين همايش فرهنگي قدرداني كرد.
قربان‌اف تاكيد كرد كه ما حامل پيام‌هاي دوستي و مهمان‌نوازي شما به مردم و مسئولان تركمنستان هستيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-392.html )