عنوان خبر:افتتاح قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای
جمعه 16 دي 1390 - 01:53:53


از سوی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، شعبه‌ای از قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در طبس راه‌اندازی شد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از مشرق ،  صبح امروز شعبه‌ای از قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در طبس راه‌اندازی شد.
این شعبه از سوی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار راه‌اندازی شده و در فرمانداری طبس مستقر است.

جنگ‌های رسانه‌ای یکی از شاخه‌های اصلی جنگ نرم تلقی می‌شود که با افزایش دامنه و گستره جنگ‌های رسانه‌ای در میان کشورها، به نظر می‌رسد رویکرد اصلی در زمینه جنگ‌های نوین، به سمت جنگ‌های رسانه‌ای رفته است و به همین دلیل راه‌اندازی قرارگاه سایبری برای مقابله با اقدامات و تهاجم‌های سایبری بیگانگان بسیار ضروری است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمینه راه‌اندازی و یا تجهیز قرارگاه‌های سایبری، یک خلاء اساسی در کشور وجود دارد و آن ناهماهنگی بین رسانه‌های کشور در زمینه مقابله با هجوم رسانه‌ای بیگانگان در چارچوب جنگ نرم رسانه‌ای است، زیرا تصویری که از کشور ایران به دنیا نشان داده می‌شود باید تصویری هماهنگ و قدرتمند از یک کشور اسلامی و ولایت‌مدار باشد.

در همین راستا جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را با هدف رصد شبکه‌های ماهواره‌ای و پیگیری و بازتاب تحولات اجتماعی و سیاسی کشور و همچنین اطلاع‌رسانی تحولات روز دنیا و تحلیل‌ها در سطح داخلی و خارجی در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال 1388 افتتاح کرد.

از دیگر اقدامات مهم قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) می‌توان به تحلیل وقایع فتنه، تحلیل انتخابات ریاست جمهوری و بررسی نحوه تبلیغات پیش از انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های ماهواره‌ای دنیا اشاره کرد.

قرارگاه سایبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و تحلیل‌های خود، از سامانه Mail box و box Mobile نیز بهره می‌جوید.

در راستای گسترش دامنه قرارگاه سایبری و بازتاب بهتر و مؤثرتر فعالیت‌ها، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، شاخه‌ای از قرارگاه سایبری را در طبس باعنوان Tabas News راه‌اندازی کرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3921.html )