عنوان خبر:مساله حجاب و پوشش اسلامی سال های اخیردر جامعه ما كمرنگ شده است
جمعه 16 دي 1390 - 23:17:45


امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز دستوررضاخان مبنی بر كشف حجاب گفت:
هرچند درآن زمان بسیاری از مردم مومن با آن مبارزه كردند،اماعده ای از آن زمان تاكنون این فرهنگ كشف حجاب را گسترش دادند،بطوری كه در سال های اخیر مساله حجاب و پوشش اسلامی در جامعه ما کمرنگ شده است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمدقاسم لیوانی' در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر افزود: حجاب از ضروریات دین اسلام است و نه تنها بر حفظ حجاب برای زنان بلكه برای مردان نیز تاكید شده است.

به گفته وی مردان و زنان در جامعه اسلامی باید حدود و موازین گفته شده در قرآن درباره حجاب را رعایت كنند.

امام جمعه موقت گرگان تصریح كرد: رعایت حجاب از سوی بانوان و آقایان در واقع سلامت جامعه را به همراه خواهد داشت و در مجموع حجاب برای سلامت و حفظ جامعه است.

وی ادامه داد: رضاخان می خواست با دستور اربابان خود، با دستور صریح قرآن مبارزه كند.

امام جمعه موقت گرگان یادآور شد: در جامعه اسلامی كسی جز خدا حق ندارد قوانین اسلامی را وضع كند و حتی پیامبران نیز مبین قوانین الهی هستند.

لیوانی در ادامه گفت: من اعتقاد ندارم كه حجاب باید اجباری شود، زیرا اگر اجبار در كار باشد، روزی كه بخواهند از ایران بروند، بلافاصله روسری و حجاب خود را بر می دارند.

به گفته لیوانی باید حجاب به یك مساله اعتقادی در آید، زیرا اگر اعتقاد وجود داشته باشد، فرد در خارج از كشور هم برود حجاب را از خود دور نخواهد كرد.

وی اظهارداشت: از سوی دیگر تمام وسایل ارتباط جمعی، خطبا، واعظین، پدران و مادران، اساتید دانشگاه و غیره همه باید در مساله حجاب تبلیغ و تشویق نمایند تا در اعتقاد مردان و زنان جامعه اسلامی نه تنها در ایران، بلكه در سایر كشورهای اسلامی نیز وارد و رعایت شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت شهدای دانشجوی هویزه گفت: در 16 دی ماه سال 1359، عده ای از دانشجویان برای دفاع از میهن، كشور و انقلاب اسلامی به شهر هویزه رفتند كه توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند.

لیوانی با اشاره به 19 دی ماه، سالروز قیام مردم قم گفت: در چنین روزی در سال 1342 مقاله ای علیه امام خمینی (ره) منتشر شد و همین مقاله باعث قیام مردم قم گردید كه مزدوران رژیم مردم بی گناه را به خاك و خون كشیدند و همین روز در واقع زمینه ساز، نهضت های دیگر شد كه در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه موقت گرگان، با اشاره به 20 دی ماه سالروز به شهادت رساندن میرزاتقی خان امیركبیر گفت: امیركبیر نخست وزیری آگاه، فرهیخته و دانا بود كه حكومت های مستبد نمی توانستند چنین افرادی را تحمل كنند و به همین دلیل به دستور ناصرالدین شاه توسط نیروهای وی در حمام فین كاشان با زدن رگش به شهادت رسید.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3928.html )