عنوان خبر:کمتر از 10 درصد مدیران گلستانی دغدغه فرهنگی دارند
يكشنبه 18 دي 1390 - 03:01:32


مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان گفت: کمتر از 10 درصد مدیران گلستانی دغدغه فرهنگی دارند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسین علوی بعد از ظهر در جمع مدیران کتابخانه‌های استان اظهار داشت: دغدغه از نگاه من فرمایشات حضرت آقا است که می‎فرمایند وقتی شب‌ها می‎خوابم گاه نیمه‎های شب، دغدغه‎های فرهنگی مرا از خواب می‎پراند اما چند درصد مدیران فرهنگی استان ما وقتی می‎خواهند بخوابند دغدغه فرهنگی دارند.

* با حرکت جمعی، می‎توان به افق چشم انداز رسید
وی تصریح کرد: باید بگویم متاسفانه کمتر از 10 درصد و تا زمانی که این میزان به صد درصد ارتقای پیدا نکند و عزم استانی ایجاد نشود، نمی‎توانیم به نتیجه‎ای که باید برسیم لذا شکل‎گیری قرارگاه فرهنگی می‎تواند خیلی موثر باشد که اگر این مهم تدبیر شود و به جمع‎بندی برسیم می‎توان با یک حرکت جمعی به افق چشم‎انداز دست یافت.
علوی اظهار داشت: در موضوع کتاب اگر فرهنگ مطالعه بالا برود ناهنجاری‎ها به هنجار تبدیل خواهند شد و خیلی از ناهنجاری‎های ما کم می‎شوند که در این راستا همه ذینفع خواهند بود اما نمی‎دانم چرا مسئولان ما نسبت به این موضوع کمترین دغدغه را دارند که به نظرم چون این قضیه برای‎مان به باور تبدیل نشده است، می‎تواند خیلی برای‎مان گران تمام شود.

* دستگاه‎های فرهنگی برای کارهای مقطعی فعالیت‎های خوبی دارند
مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان بیان داشت: دستگاه‎های فرهنگی برای کارهای مقطعی فعالیت‌های خوبی داشتند اما زمانی که آن کار فرهنگی مورد نظر پایان یافت قرارگاه فرهنگی نیز از بین رفت، ما مقطعی با هم تمرین کردیم، به یکدیگر کمک کردیم و با ستاد بزرگداشت هفته کتاب که اخیرا با همکاری 25 دستگاه انجام شد فعالیت خوبی در سطح استان به نمایش گذاشتیم.
وی ادامه داد: اما بابت یک موضوع کلی در طول سال تا به حال برنامه‎ریزی نداشته‎ایم، در دنیا این سابقه وجود دارد حتی در جریان فتنه نیز هجمه‎ای که دشمن در رسانه‎های خودش انجام داد به صورت قرارگاهی و منسجم بود حال اینکه دشمن توانسته در دنیا یک قرارگاه فرهنگی برای خودش شکل دهد اما ما نمی‎توانیم در استان گلستان این قرارگاه را ایجاد کنیم.

* مگر مسئله بی‎هویتی جزو بحران نیست؟
علوی ادامه داد: مگر دشمن به یکباره روی قضیه بدحجابی و بی‎حجابی یک‌دفعه کار کرد؟ خیر، ما در ایرانی بودن و اسلامی بودن خودمان انسان‎های باحجابی بودیم، ایران قبل از آنکه اسلام هم بیاید فرهنگ حجاب را داشته، حتی بخشی از غرب نیز با‎حجاب بوده‎اند اما چه شد که امروز دشمنان در جامعه ما فرهنگ بی‎هویت‎شان را رسوخ داده اند؟ آیا آنها یک‎روزه به هدف‎شان رسیده‎اند؟ آیا به تنهایی توانستند حجاب را بردارند؟ نه چون قرارگاهی عمل کردند، دست به دست یکدیگر دادند و برنامه‎ریزی شده وارد عمل شدند.
وی دو عامل را در تشکیل قرارگاه فرهنگی مهم خواند و تصریح کرد: باید دغدغه‎مان را در این زمینه بیشتر کنیم، مگر زمانی که جنگل‎های گلستان آتش گرفت قرارگاه عملیاتی در استان تشکیل نشد؟ مگر مسئله هویت ما بحرانی نیست؟ مگر اکنون مسئله حجاب بحرانی نیست و دومین عملی که باید به آن توجه داشته باشیم اینکه بحران را باید باور کنیم، مسئله حجاب در استان گلستان بحرانی شده است، مسئله عدم مطالعه کتاب، نشریات و روزنامه‎ها در استان بحرانی شده است، مگر مسئله بی‎هویتی جزو بحران نیست؟ مگر درختان جوانی بچه‎های ما در حال آتش گرفتن نیست؟ چرا کسی متوجه این بحران نمی‎شود؟ و چرا مدیریت بحران را تشکیل نمی‎دهیم؟

* هزینه‎های فرهگی دنیا در سقف اعتبارات و در ایران در کف اعتبارات قرار دارد
مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان خاطرنشان کرد: دستگاه‎های فرهنگی در رویکرد سفر دولت دهم خیلی بهتر شد چون بر رویکرد فرهنگی بنا نهاده شد و دستگاه‎های فرهنگی یک تکانی به خودشان دادند با این حال بر خلاف همه دنیا که فعالیت‎های فرهنگی در سقف سبد اعتبارات قرار دارد اما در کشور ما فعالیت‎های فرهنگی در کف اعتبارات قرار گرفته که این خیلی خطرناک است.
علوی گفت: باید برای‎مان یقین شود که رسیدن به یک جامعه سعادتمند در گرو برنامه‎ریزی جامع چشم‎‌انداز فرهنگی است که اگر به زودی ترسیم نشود راه را به خطا رفته‎ایم و در این مسیر به اهداف مطلوب نخواهیم رسید، پس چه خوبست مدیران ما دغدغه فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهند و با توسعه فعالیت‎های فرهنگی منسجم، استان گلستان را به معنای واقعی کلمه گلستان کنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3931.html )