عنوان خبر:افزایش حجم آب سدهای استان گلستان نسبت به سال گذشته
يكشنبه 18 دي 1390 - 03:14:18


مدیر عامل شركت آب منطقه ای گلستان از افزایش حجم آب پشت سدهای بزرگ استان نسبت به سال گذشته با توجه به بارش های مناسب امسال خبر داد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از ایرنا ، 'ایرج حیدریان' اعلام کرد: با افزایش ریزش های جوی در سالجاری روند آبگیری سدهای استان نیز بهبود یافته است.

به گفته وی، ظرفیت حجم كل سدهای بزرگ 13 گانه مخزنی استان 286 میلیون متر مكعب بوده كه در انتهای آذر ماه سال جاری با میزان ذخیره آب 73.11 میلیون متر مكعب در مقایسه با مدت مشابه سال های 88 و 89 به ترتیب 48.9 درصد و 46.2 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینكه تاكنون در سد گلستان شاهد بیشترین تغییرات حجم آبگیری بوده ایم، تصریح كرد: حجم آب این سد در پایان آذر ماه 21.10 میلیون متر مكعب بوده كه برنامه ریزی برای تحویل آب به شبكه این سد در دست اقدام است.

حیدریان یادآور شد: حجم آبگیری مخازن سد وشمگیر و بوستان نیز در پایان آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای گلستان اضافه كرد: در این مدت شاهد رشد حجم آبگیری سد كوثر نیز بوده ایم و روند این تغییرات در سدهای شهید چمران و دستغیب هم مناسب بوده است.

وی با بیان اینكه مدیریت صحیح آب موجود در سدهای استان، موجب كاهش مشكلات كشاورزان می شود، اظهارداشت: اعمال تدابیر صحیح در زمینه توزیع آب سدهای استان و هماهنگی جهادكشاورزی و تعاونی های آب بران در اعلام بموقع نیاز آبی و عقد قرارداد و تحویل حجمی آب، باعث كاهش خسارات خشكسالی در مواقع كم آبی می شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3938.html )