عنوان خبر:ایثار و جهاد از نیازهای حیاتی جامعه اسلامی است
يكشنبه 18 دي 1390 - 03:20:05


رئیس دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول با اشاره به این مطلب که تعهد به ایثار و جهاد از نیازهای حیاتی جامعه اسلامی و جهان اجتماعی است، حفظ، گسترش و آسیب‌زدایی از این فرهنگ متعالی را ضرورتی اساسی و اجتناب ناپذیر عنوان کرد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا ایرانبخش بعد از ظهر شنبه در دومین جلسه هماهنگی ملی ایثار و جهاد افزود: در مقاطع حساسی از تاریخ جدید سرزمین ایران در جریان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ‌و به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و سالهای پس از آن گسترش فرهنگ ایثار و جهاد توانسته است دستاوردهای گرانقدری را برای نظام جمهوری اسلامی‌ و فرزندان این مرز و بوم به بار آورد.
وی ایثار و جهاد را ضامن رشد و تعالی اخلاقی و معنوی و راهگشای حضور بیش از پیش کشور در عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دانست.
وی عنوان کرد: دانشگاهها و مراکز اموزش عالی علاوه بر بستر سازی برای تربیت و پرورش نسل جدید در پرتو فرهنگ ایثار و جهاد، باید برای عملی سازی استراتژی پیوند و تعامل میان دانشگاه و این فرهنگ تلاش کنند.
مدیر برتر پژوهش و فناوری کشور در ادامه با بیان این مطلب که برگزاری این کنفرانس علاوه بر پاسداشت طلایه داران ایثار و جهاد، می تواند تلاش ناچیزی برای ادای دِیـنی ما به شهیدان همیشه جاوید تاریخ معاصرمان باشد، مشارکت و ترغیب اندیشمندان، محققان، پژوهشگران و مجاهدان عرصه علم و دانش را در راستای تبیین و تعمیم و گسترش فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه امری ضروری دانست.

ایرانبخش گفت: در حال حاضر که دشمنان درصدد تخریب ایران اسلامی از طریق جنگ نرم در دانشگاه ها هستند، پرداختن به این مقوله با همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها و سازمان های مرتبط می تواند گامی در خنثی کردن دسیسه های دشمنان باشد.
در پایان مراسم حاضران در جلسه با حضور بر مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی و نثار گل، با آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) تجدید میثاق کنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3941.html )