عنوان خبر:ثبت 3000 حلقه چاه غیرمجاز در علی آبادکتول
يكشنبه 18 دي 1390 - 03:22:16


رئیس اداره منابع آب علی آبادکتول گفت:
حدود سه هزار حلقه چاه غیرمجاز شهرستان در بانک اطلاعاتی شرکت مدیریت منابع آب ایران ثبت شده است.


به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، سید علی حسینی بعد از ظهر شنبه در شورای حفاظت از منابع آب افزود: لازم است اعضاء شورا به ویژه بخشداران در جهت اطلاع رسانی از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران در جهت ثبت نام مالکان چاه های فوق همکاری و مساعدت را همچون گذشته داشته باشند.

وی  با اشاره به قانون تعیین تکلیف چاه های آب کشاورزی فعال فاقد پروانه بهره برداری و تبصره های آن گفت؛ از زمان ابلاغ اولیه این قانون تاکنون حدود نیمی از مهلت اجرایی شدن این قانون سپری شده و آخرین مهلت ثبت نام مالکان تا تاریخ 22 شهریور ماه سال 91 است.

فرماندارعلی آبادکتول ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد اداره منابع آب,پیگیری مفاد تخصیص آب  از سرچشمه های رودخانه زرین گل که توسط وزارت نیرو به استان سمنان صادر شده است را از اداره آب خواستار شد.

علی اکبر کی پور بر همکاری همه دستگاه های اجرایی برای برقی کردن چاههای کشاورزی و لزوم اطلاع رسانی برای ثبت نام توسط مالکان چاه های فاقد پروانه تاکید کرد.

سید سعید حسینی ریاست دادگستری علی آباد کتول نیز با اشاره به موارد ذکر شده در قانون، تاکیداتی در خصوص جلوگیری از تردد دستگاههای حفاری فاقد کارت تردد را از سوی فرماندهی نیروی انتظامی داشت.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3943.html )