عنوان خبر:پيام مهم‎تر از "آب‎خوردن بودن" بستن تنگه‌هرمز در رزمايش‎دريايي چه‎بود؟
دوشنبه 19 دي 1390 - 09:44:57


روزنامه لبنانی السفیر در مقاله‌ای که با قلم حبیب فیاض منتشر كرد، رزمایش ولایت 90 را که در آن، نیروی دریایی ارتش كشورمان، تمرین بستن تنگه هرمز را اجرا کرد، تلاشی از سوی ایران برای ایجاد موازنه جدید در منطقه خاورمیانه پس از اخراج امریکا از عراق دانست.



به گزارش پیام گلستان به نقل از رجانیوز، السفیر در مقاله خود که جمعه گذشته منتشر کرد، با اشاره به خروج امریکا از عراق نوشت: "با خروج آمریكا از عراق، مرحله تازه‌ای از مبارزه بین ایران و آمریكا رقم می‌خورد و رزمایش نیروی دریایی ایران مجدداً موازنه نیرو میان طرفین را با در نظر گرفتن این واقعیت كه آمریكا در عراق شكست‌ خورده است، ترسیم می‌كند. تهران با بهره ‌برداری از ظرفیت فوق ‌العاده‌ای كه در نتیجه به‌ گل نشستن طرح آمریكا در منطقه برایش فراهم شده، می‌رود تا حضور قدرتمند خود در منطقه را تثبیت كند."

حبیب فیاض در ادامه می‌نویسد: "رزمایش ایران از بستن (همچون آب خوردن) تنگه هرمز فراتر است. ایران با این رزمایش، قدم به ‌میان می‌گذارد تا عملاً آمریكا را به عقب‌ نشینی وا دارد. ایران اكنون در اوج آمادگی خود برای رویارویی نظامی با واشنگتن است و متقابلاً واشنگتن در اوج آمادگی برای فرار از این رویارویی است."

السفیر ادامه می‌دهد: "تضعیف حضور آمریكا در منطقه به ‌عنوان یك اقدام مرحله‌ای در برنامه كار ایران قرار گرفته است؛ حال آن كه اسرائیل به ‌شدت از ضعف واشنگتن در برخورد با خیره‌ سری ایران ناخرسند است. تركیه به ‌نوبه‌ خود به تلاش‌های آمریكا برای مهار ساختن تهران و زمینه‌ سازی برای پیشبرد نفوذ تركیه در منطقه دل بسته است."

خروج بی سروصدای امریکا از عراق پس از هشت سال جنگ و غارت مردم این کشور و همچنین روند رو به رشد حرکت بیداری اسلامی در منطقه، موجب شده است تا امریکا با هدف کنترل قدرت رو به رشد ایران، فشارهای همه جانبه بر ایران را افزایش دهد.

این در حالی است که شکار پهپاد امریکایی در مرزهای شرقی ایران و همچنین اجرای رزمایش ولایت 90 برای تمرین بستن تنگه هرمز، همچنان موازنه را به سود ایران در منطقه نگه داشته است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3945.html )