عنوان خبر:اجرای طرح کاروان انقلاب در 14 شهرستان گلستان
دوشنبه 19 دي 1390 - 09:46:43


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:
طرح بزرگ فرهنگی کاروان انقلاب در 10شهرستان به صورت مستقل و سه شهرستان به طور مشترک اجرا می شود.


به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا منتظری عصر یکشنبه در همایش طرح فرهنگی کاروان انقلاب در استانداری گفت: در این طرح که با هدف تعمیق باورهای عمیق اسلامی ونشان دادن جلوه حضور معنوی نسل جوان در کشور و تقویت پیوند نسل جوان و رسول اکرک انجام می شود و همه شهرهای استان از مزیت برگزاری این طرح برخوردار می شوند.

وی اظهار داشت: در این همایش در هر شب بیش از دو هزار جوان حضوردارند و نماز جماعت باشکوهی با حضور دوهزار جوان برگزار می شود که از اتفاقات مهم این برنامه است.
وی افزود: محور اصلی این همایش جوان است و نمایشگاهی با موضوعات خوشنویسی، هنرهای تجسمی، ولایت و بصیرت و پخش برخی فیلم های متناسب با اهداف همایش از دیگر اتفاقات این برنامه فرهنگی است.

منتظری با بیان اینکه این برنامه از 28 صفر تا 12 بهمن اجرا می شود تصریح کرد:سه روز اول این همایش مصادف با رحلت نبی اکرم است و برنامه های متناسب با آن سوگواری است که در سوگ رحمت خدا نام دارد و در هفت روز بعدی مولودی خوانی است.

وی بیان داشت: سخنرانانی که با ادبیات این نسل بتوانند ارتباط برقرار کنند از دیگر برنامه های ما است و چهره هایی چون ادیب یزدی، حجت الاسلام پناهیان و ابوترابی نماینده مجلس از جمله این سخنرانان هستند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد گلستان افزود: اجرای آیین های عاشورایی از دیگر محورهای این همایش است که آیین هایی از استان های خراسان رضوی،آذربایجان شرقی،اردبیل، بوشهر، گیلان و گلستان و مازندران در این برنامه اجرا می شود.

وی قرائت شعر شاعران استان وکشور، قرائت منشور پیمان جوانان هر شهرستان با رهبری انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه های این طرح عظیم فرهنگی است.

وی اضافه کرد: به قید قرعه در هر مجلس 72 نفر انتخاب می شوند وهدیه فرهنگی دریافت می کنند که در کل این 10 شب 720نفر می شوند واز بین این 720 نفر با قید قرعه 72 نفر به سفر کربلا اعزام می شوند.

منتظری در ادامه از مسابقه کتابخوانی بین دو هزار نفر واجرای تواشیح وهمخوانی با حضور گروه های همخوان کشوری در این همایش خبر داد و گفت: صدا وسیما ی گلستان وشبکه معارف برنامه های این طرح فرهنگی را پخش می کنند.

وی اظهارداشت: اعتبارات این طرح در مجموع 1500میلیارد ریال است که 50 درصد آن توسط ارشاد و اداره کل ورزش و جوانان تقبل می شود وبقیه نیز نیازمند حمایت دستگاه های دیگر است.

مدیر کل ارشاد استان تصریح کرد: در هر شهرستان ستادی شکل می گیرد که خود ستاد متولی اصلی این برنامه است وارگان هایی چون سپاه، اوقاف، تبلیغات، شورای هماهنگی، حوزه هنری، آموزش و پرورش، مخابرات، گاز، آب منطقه ای، کانون های مساجد و هلال احمر ونهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از دیگر متولیان این برنامه هستند.

منتظری گفت: از دستگاه ها انتظار داریم زمینه حضور نیروی انسانی که اصلی ترین سرمایه این برنامه است را فراهم کنند.
وی بیان داشت: اولین برنامه با حضور حجت الاسلام ادیب یزدی در مصلی گرگان و بعدی طبق برنامه های زمان بندی در شهرستان اجرا می شود.

وی افزود: در سه شهرستان آق قلا، بندرترکمن و گمیشان برنامه به صورت متمرکز اجرا می شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3946.html )