عنوان خبر:صرفه‎جویی 10 درصدی مصرف گاز در گلستان
چهارشنبه 21 دي 1390 - 21:38:29


مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت:
با مدیریت مصرف مشترکان گاز بخش خانگی در استان گلستان حدود 10 درصد در مصرف این انرژی پاک صرفه‎جویی شد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس ، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: این صرفه‎جویی که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها و حذف یارانه‎ها از سبد حمایتی دولت محقق شد، مردم این استان با عنایات ویژه به صورت مطلوبی مصرف گاز خود را مدیریت کردند و روند رشد مصرف به میزان قابل توجهی به ویژه در بخش خانگی کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه بخش خانگی و تجاری بالاترین حجم مصرف‌کنندگان گاز را تشکیل داده، تصریح کرد: پارامترهای زیادی برای اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی وجود دارد که نقش بسیار مهمی در آگاه کردن خانوارها به رعایت الگوی مصرف و صرفه‎جویی در مصرف گاز دارند که این شرکت اقدامات بسیار خوبی در امر اطلاع‎رسانی انجام داده و نتایج مطلوبی به دست آمد.
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان عنوان کرد: مشترکان گاز استان گلستان در 9 ماهه سال جاری حدود 4/1 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند.
سنگدوینی خاطر نشان کرد: در طی سال گذشته کل مصرف گاز استان در همه بخش‎ها،حدود 57/1 میلیارد مترمکعب بوده که در 9 ماهه اول سال جاری تاکنون 4/1 میلیارد مترمکعب مصرف گاز داشته‎ایم.
وی اضافه کرد: از مجموع مصرف استان در سال جاری حدود 780 میلیون مترمکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری، حدود 310 میلیون مترمکعب مربوط به بخش صنعتی و 310 میلیون مترمکعب مربوط به نیروگاه است.
این مسئول یادآور شد: افزایش مصرف سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشأت گرفته از افزایش تعداد مشترکان جدید در بخش‎های خانگی، تجاری و صنعتی به ویژه نیروگاه علی‎آبادکتول و سیمان پیوند گلستان می‎باشد که حجم بالایی از مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اذعان داشت: با همکاری مردم روند صرفه‎جویی ادامه دارد و از هم استانی‎های عزیز انتظار داریم این شرکت را در راستای توسعه گازرسانی و نیل به اهداف مورد نظر یاری کنند.
سنگدوینی از اهتمام و همراهی بسیار ارزشمند مردم شریف استان و تمام مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان که در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اصلاح الگوی مصرف این شرکت را یاری کرده‎اند صمیمانه تشکر کرد و بر ادامه همکاری تاکید کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3985.html )