عنوان خبر:حمایت هماهنگ غرب از عملیات موساد در تهران
جمعه 23 دي 1390 - 02:42:20


واقعیت این است که این یک شگرد انگلیسی قدیمی است. انگلیسی ها سال ها با هوشمندی در اقدامات کثیف سیاسی- نظامی و حتی اقتصادی دست خود را آلوده نشان نمی دادند و سریع انگشت اتهام به سمت دیگران دراز می کردند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از صراط ، بر خلاف رویه رسانه های بیگانه در موارد قبلی ترور دانشمندان هسته ای یا مسئولین ایران، در یک اقدام هماهنگ اغلب این رسانه ها دولت اسرائیل و سازمان جاسوسی موساد را به عنوان عامل ترور شهید احمدی روشن معرفی کرده اند.

البته گمانه زنی هایی در مورد امکان استفاده موساد از جاسوسان ایرانی نیز وجود دارد اما این پررنگ نشان دادن نقش اسرائیل و علنی کردن جنگ سازمان جاسوسی این کشور با ایران می تواند ناشی از این موضوع باشد که غرب علاقه دارد یک حامی قدرتمند مقابل پیشرفت های غیر قابل توقف ایران بایستد.  آمریکا نیز که از قدیم اسرائیل را به عنوان سگ نگهبان خود در خاورمیانه تقویت می کرد. پس این یک داستان جهان پسند و یک پروژه توجیهی عالی برای تامین منافع آمریکا و اروپا توامان خواهد بود.

واقعیت این است که این یک شگرد انگلیسی قدیمی است. انگلیسی ها سال ها با هوشمندی در اقدامات کثیف سیاسی- نظامی و حتی اقتصادی دست خود را آلوده نشان نمی دادند و سریع انگشت اتهام به سمت دیگران دراز می کردند. به این ترتیب با یک تیر چند نشان را هدف قرار می دادند. مجامع بین المللی به صورت قاطع قبول دارند که اسرائیل یک دولت با اساس شکل گرفته بر ترور و آدم کشی است. به همین دلیل است که اگر به دنبال عکس یک غیر نظامی در مناطق اشغالی صهیونیست نشین فلسطین بگردید بعید است که موفقیتی نصیب تان شود. همه کسانی که پاسپورت اسرائیلی دارند در دنیا به عنوان یک نظامی کامل یا با ارفاق با انگ شبه نظامی، مواجه هستند و این تصویری نیست که مورد علاقه حامیان اسرائیل باشد. قریب به ۵۰ سال است که اسرائیل مشغول توجیه مسئله نظامی و تروریست بودن جامعه خود است و هر بار کسی را به عنوان دشمن به جهانیان معرفی می کند تا در سایه ترس دولت ها و ملت ها به حیات کثیف خود ادامه دهد.

یک روز صحبت از کودکان فلسطینی سنگ به دست به عنوان موجوداتی خطرناک و غیر قابل کنترل است و روزی دیگر ساکنان باریکه غزه را به اندازه موجودات فضایی وحشی و خونخوار جلوه می دهد.

اصولا اگر دشمنی نباشد چرا هر ساله میلیاردها دلار تسلیحات و کمک مالی باید به جیب صهیونیست ها سرازیر شود؟ هولوکاست دیگر نخ نما شده  و صداهایی نیز در گوشه و کنار دانشگاه ها در مورد صحت تاریخ نگاری غربی از حوادث نه چندان قدیمی بلند شده است.

فی الواقع در نبود دشمنی قوی مثل ایران نشریه تایمز هرگز نمی توانست این طور دقیق و علمی، لزوم حضور پرقدرت و توام با جنایات متعدد اسرائیل در منطقه را برای مردم ترسان و لرزان دنیا از برنامه هسته ای ایران توجیه کند.

واقعیت این است که در تمامی مکاتب دنیا "ترور"، "جنایت علیه غیرنظامیان" اموری ناپسند و غیر قابل توجیه هستند. اما وقتی دشمن، شما را طوری ترسیم کند که گویی از سر حیوانیت و درنده خویی منتظر هستید تا با کوچکترین غفلت طعمه، جهانی را بدرید، اوضاع تغییر خواهد کرد.

جنگ روانی اخیر از این رو بر علیه ایران به راه افتاده است. اشپیگل، فیگارو، تایمز، العربیه، یورونیوز، آسوشیتد پرس و بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه های مشهور جهان در اقدامی هماهنگ، اسرائیل را به عنوان منجی و تنها متوقف کننده پیروز برنامه هسته ای خانمان برانداز ایرانی ها معرفی می کنند. به این ترتیب حیات اسرائیل تثبیت خواهد شد، فروش تسلیحات به غربی ها و اعراب خاورمیانه افزایش خواهد یافت و مقدمات شکست حصر رژیم اشغالگر قدس فراهم خواهد آمد.

این ها محاسباتی است که مثل همیشه در سیستم های فکری آمریکایی- اسرائیلی خیلی خوب و دقیق عمل می کنند اما ممکن است مثل جریان پهپاد یا عملیات صحرای طبس  یا جنگ تحمیلی یا جنگ تموز یا محاصره غزه، اوضاع به این سادگی پیش نرود.

راه های زیادی پیش روی ایران است تا اسرائیل را سر جای خود بنشاند و حتی به ترس غربی ها از نظام قدرتمند مقتدر ایران دامن بزند تا فکر حمایت از عملیات های تروریستی در ایران دیگر به ذهن هیچ سیاستمدار غربی خطور نکند اما ذکر این موضوعات می تواند کمکی برای برون رفت دشمن از موضع ضعف باشد. پس صبورانه به بازی ادامه می دهیم. به قول غربی ها ایران ۰-اسرائیل ۱. پایان نیمه اول!




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4002.html )