عنوان خبر:خط‌کشی 3400 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی گلستان
دوشنبه 26 دي 1390 - 02:15:31


معاون راهداری اداره کل راه و ترابری گلستان از خط‌کشی 3 هزار و 400 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان با 12 میلیارد ریال اعتبار طی شش ماهه سال جاری خبر داد.



به گزارش پیام گلستان عادل مصدقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انجام خط‌‌کشی در راه‌های اصلی و فرعی به استثنای راه‌های روستایی بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 49 چراغ چشمک‌زن با اعتبار 980 میلیون ریال در این محورها نصب شده است.
وی تصریح کرد: تعمیرات 2 هزار و 515 عدد از چراغ‌های چشمک‌زن، نصب 73 پایه چراغ، 6 هزار و 934 مسیرنما، یک‌هزار و 880 عدد فلش و 6 هزار و 821 عدد بازتاب از اقدامات دیگر برای افزایش ضریب ایمنی تردد خودروها در محورهای ارتباطی این استان است.
معاون راهداری اداره کل راه و ترابری گلستان گفت: خط‌کشی 2 هزار و 200 کیلومتر از راه‌های روستایی استان با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال نیز از اقدامات دیگر ایمن‌سازی راه‌های استان بوده است.
مصدقی خاطر نشان کرد: عملیات ایمن‏سازی حاشیه پل‌‏ها، نصب تابلوهای هشداردهنده (اطلاعاتی)، گاردریل و چراغ‌های چشمک‌زن نیز از اقداماتی است که اجرای آنها در دستور کار قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 74 تابلو و علائم ایمنی در سطح جاده‌های گلستان نصب شده است.
معاون راهداری اداره کل راه و ترابری گلستان ابراز داشت: این تابلوها و علائم شامل 2 هزار و 23 تابلوی انتظامی، اخطاری، مسیرنما و جهت‌نما،50 عدد علائم دو زبانه و یک تابلوی پیام متغیر VMS در شبکه راه‌های ترانزیتی، اصلی، فرعی و روستایی استان می‌شود.
مصدقی اضافه کرد: علاوه بر این علائم، 329 مترمربع تابلوی اطلاعاتی دیگر نیز در سطح راه‌های استان نصب‌شده و جمع‌آوری 172 علائم تبلیغاتی و 177 تابلوی سیار، شستشوی 328 هزار و 902 عدد علائم و بازسازی 5 هزار و 268 عدد تابلو از دیگر فعالیت‌هایی بوده که با هدف افزایش ایمنی، مقابله با وقوع حوادث رانندگی از مهم‌ترین اهداف اجرای این اقدامات بوده که هر سال در طول محورهای استان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: تعویض، مرمت و... سالانه علائم مختلف مانند (مسیر نما، بال کبوتری، اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، چشم‌گربه‌ای و...) بیش از 60 هزار عدد خریداری می‌شود برای مرمت و تعویض و... این امر به علت کشاورزی بودن منطقه، وجود روستا و شهر در حاشیه محور، شرایط جوی است که تخریب علائم در استان بیش از‌ اندازه است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4026.html )