عنوان خبر:جاده ابر بهسازی می شود
سه شنبه 27 دي 1390 - 02:58:46


مدیرکل محیط زیست گلستان گفت:
سازمان محیط زیست با بهسازی جاده بین شیرآباد و ابر موافقت کرده است.


به گزارش پیام گلستان محمد ممشتی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: جاده ابر مصوبه سفر دولت را دارد و استاندار گلستان نماینده ویژه هیئت دولت معرفی شده است.

وی با اشاره به موزه حیات وحش گفت: در سطح گرگان از مصوبات سفر سوم تکمیل موزه فعلی است که از سوی استانداری تکمیل و از طرف محیط زیست تجهیز می شود. رویکرد ما واگذاری موزه ها به بخش خصوصی در راستای اصل 44 است.

ممشتی تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش محیط زیست باید ترویج یابد تا مردم و سرمایه گذاران نیز ترغیب شوند، این موضوع کار جدیدی است و محیط زیست نیز با حاضراست در این موضوع ورود پیدا کند.

مدیر کل محافظت محیط زیست گلستان ادامه داد: معضلی در استان در خصوص محیط زیست نداریم بلکه در حال ارتقای فعالیتهایی چون ارتقای کمی و کیفی و افزایش مناطق تحت مدیریت، تجهیز مناطق با سیستمهای پایش الکترونیکی انجام مکاتبات لازم برای مناطق حفاظت شده بین مرزی، اضافه کردن نوع مناطق تحت مدیریت به بیش از دو نوع فعلی، افزایش آزمایشگاههای معتمد، کاهش صنایع آلاینده و تجهیز کارخانجات به  سیستم پالایش آنلاین هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در پارک ملی گلستان استقرار یا وجود حیوانات اهلی نداریم، در بخش کوچکی در جنوب پارک گاهی تجاوز اتفاق می افتد که طبق شرح وظایف سازمان محیط زیست، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

ممشتی با اعلام اینکه سازمان محیط زیست نسبت به خریداری خانه ها یا دامداریها و خارج کردن آنها از محوطه اقدام کرده است، گفت: تجاوز گاهی اتفاق می افتد و گاهی نیز در سطح استان مجوز برای تخریب دامداریها اتفاق می افتد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4036.html )