عنوان خبر:جدیدترین جزئیات از پیغام رئیس جمهور آمریکا
پنجشنبه 29 دي 1390 - 02:55:21


باراک اوباما در بخشی از پیغام خود به رهبر معظم انقلاب تأکید کرده که آمریکا هیچ حرکت خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌دهد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از بولتن نیوز ، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات پیغام باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب گفت: این پیغام 3 محور اساسی دارد و از 3 کانال سفیر کشورمان در سازمان ملل، سفیر سوئیس در تهران و رئیس‌جمهور عراق به دست ایران رسیده است.
وی با بیان اینکه مجموع محورهای نامه نشان می‌دهد که نگارش آن از سر انفعال بوده است، افزود: اوباما در  ابتدای پیغام  ژستی ابرقدرتی می‌گیرد و می‌گوید که "تنگه هرمز و آب راه‌های بین المللی برای همه ملت‌هاست و تنگه هرمز خط قرمز آمریکا محسوب می‌شود."
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اوباما در ادامه پیغام هم می‌گوید "ما می‌توانیم با هم «تعامل و مذاکره» داشته باشیم، البته با حفظ حقوق یکدیگر".
ابراهیمی می‌گوید اوباما در بخش پایانی پیغام خود به رهبر معظم انقلاب عنوان کرده که "ما هیچ حرکت خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌دهیم."
وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که این پیغام با خوی آمریکایی‌ها سازگار نیست بلکه نگارش این نامه به خاطر اقتداری است که کشورمان به آن دست یافته است؛ اقتداری که اوباما را از موضع خود پایین آورده و به انفعال رسانده است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: البته در مورد این پیغام تحلیل دیگری هم وجود دارد و آن اینکه چون آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، اوباما تلاش می‌کند که با کنش در برابر ایران، به سرنوشت کلینتون دچار نشود.
ابراهیمی همچنین گفت: برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش و خبر برگزاری رزمایش سپاه در آینده نزدیک، برگ دیگری از اقتدار نظامی کشورمان بود از طرفی هم مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب و خروج آمریکایی‌ها از عراق نیز جزو دیگر عواملی بود که اوباما را وادار به نگارش این نامه کرد.
وی در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت: معمولاً این‌گونه نامه‌ها به شورای عالی امنیت ملی ارجاع می‌شود ولی با این حال بحث‌هایی هم در این باره، در کمیسیون امنیت ملی صورت گرفته است.
سیدحسین نقوی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت‌وگوی دیگری با فارس در باره پیغام اوباما به رهبر انقلاب گفت: اوباما در این پیغام برقراری یک خط ارتباطی مستقیم بین تهران - واشنگتن از طریق برقرای ارتباط تلفنی پیشنهاد کرده است.
وی در این باره اضافه کرد: اوباما در توضیح این درخواست خود اعلام کرده که ما باید خط ارتباطی داشته باشیم چراکه بسیاری از مسائل را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4052.html )