عنوان خبر:تهیه کباب کوبیده ماهی برای نخستین بار در گلستان
يكشنبه 2 بهمن 1390 - 03:09:43


مدیر عمل شرکت توسعه مصرف آبزیان گلستان گفت:
شرکت توسعه مصرف آبزیان در جهت بالا بردن سرانه مصرف غذاهای دریایی برای اولین بار در سطح کشور اقدام به تولید کباب کوبیده ماهی کرده که مورد استقبال بسیار چشمگیر مردم گرگان و حتی استان قرار گرفته است.



به گزارش پیام گلستان محمدرضا پایان در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: این محصول با نام ماهیسا برای نخستین بار در سطح کشور به ثبت رسیده است و دارای پروانه و کد ملی از مرکز کالا و خدمات کشور است.

وی گفت: در چرخه تولید ابتدا پوست ماهی کنده شده و تیغهای آن خارج می گردد و سپس گوشت وارد مرحله فراوری می شود.

پایان، ماهیان قابل استفاده در این محصول جدیدی را ماهیانی چون کپور، قزل آلا، آمور و فیتو فاگ اعلام کرد و گفت: به دلیل استفاده صحیح از ادویه در مواد استحصالی این محصول بدون بو و مزه زننده ماهی است.

وی در ادامه افزود: این شرکت آمادگی اعطای نمایندگی به متقاضیان در شهرهای مختلف کشور را دارد.

پایان اعلام کرد: در صورت حمایتهای مالی، این پروژه می تواند در فاز نخست برای بالغ بر 500 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال نماید.

علی اکبر پاسندی مدیرکل شیلات گلستان نیز گفت: یکی از اهداف شیلات استان بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در سبد غذایی خانواده ها است و از آنجایی که ماهی بو و طعم خاصی دارد از این رو برای همگان پسندیده نیست .

وی اظهارداشت: برای بهره برداری و بالا بردن سرانه مصرف باید بر روی این ماده غذایی ارزشمند فرآوری درستی صورت گیرد تا مورد پسند همگان واقع شود.

پاسندی افزود: ماهی از جمله مواد غذایی است که مصرف آن برای هیچ گروه سنی ممانعت ندارد لذا نوآوری در استفاده از ماهی در اشکال غیر متعارف کنونی و با طعمهای بهتر گام بلندی در جهت ترویج فرهنگ آبزیان است و سبب بالا بردن سرانه مصرف آن در سبد غذایی خانواده ها می شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4079.html )