عنوان خبر:"راز قتل ندا" و گافهای پی در پی رسانه های افراطی
شنبه 19 دي 1388 - 22:58:11


پس از آنکه سایت خبری حامی خانواده هاشمی رفسنجانی روز گذشته مدعی شد که فیلم مستند قتل ندا آقا سلطان از رسانه ملی پخش شده و برمبنای آن مدعی وجود "گاف" در آن شد، پایگاه اینترنتی رسمی میرحسین موسوی نیز اشتباه مشابهی را امروز تکرار کرد.

سایت اینترنتی "کلمه" در مطلبی که با عنوان "مستند گاف باران در گم کردن رد قاتل ندا" منتشر کرد، مدعی شد که این فیلم شب گذشته در سیمای ملی پخش و حتی با واکنش های مختلفی از سوی اهالی فن و متخصصان این حوزه نیز رو‌برو شده است.




این در حالی است که فیلم مستند راز قتل ندا آقا سلطان بر خلاف شایعاتی که در برخی از رسانه‌ها درخصوص زمان پخش آن از سیما منتشر شده، تا کنون در سیمای جمهوری اسلامی پخش نشده است.

سایت اینترنتی وابسته به مهندس موسوی در ادامه به انتشار نظرات یک فرد ناشناس که آن را "یکی از کارگردانان مستندساز صداوسیما" نامیده پرداخت.

در بخشی از اظهارات این فرد ناشناس آمده است: "مستندسازی اصول مشخصی دارد، شما یا باید روایت کنید یا به تصویر بکشید! مستند محض با مستند گزارشی تفاوت زیادی دارد و هر بیننده عادی تلویزیونی متوجه جنس آن می شود. جنس مستند محض طوری است که شاید تا سالها نتوان در مورد کیفیت آن اظهارنظر کرد و کسی که به مطلق گویی در این زمینه می پردازد به دلیل سطح سواد اندک در این حوزه است.

این کارشناس ناشناس همچنین سازنده این مستند را "کلیپ ساز موبایلی" نامیده و می افزاید: "از سوی دیگر یکی از نکات مهمی که در یک مستند مورد توجه می گیرد، هماهنگی بین کلام نریتور و تصاویر می باشد، بر این اساس سعی می شود نگارش متن مستند گزارشی پس از ضبط روی میز قرار گرفته و برای آن انتخاب تصویر شود، اما در این اثر ابتدا تصاویر یا بهتر بگوییم تصورات و توهمات تصویری کنار هم قرار گرفته و بعد نریشن خوانده شده و دست آخر مجبور شده اند زمان های مکث نریشن را به خاطر کمبود زمان حذف کنند، برای همین جملات در میانه این مستند به دنبال هم و چسبیده به گوش می‌رسد."

البته این کارشناس ناشناس در ادامه انتقادات "فنی" خود، به این مسئله اشاره نکرد که کدام بخش فیلم راز قتل ندا آقا سلطان غیرواقعی است و همچنان تا پایان اظهارات خود به بیان ضعف‌های فنی این فیلم پرداخته است.

منبع : شبكه ايران




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-41.html )