عنوان خبر:احمدی‌نژاد: بانک مرکزی، دلال‌ها، سیاسیون، دستگاه‌ها و خبرگزاری‌ها مقصر التهاب بازار سکه و ارز
جمعه 7 بهمن 1390 - 02:26:04


رئیس جمهور آشفتگی در بازار سکه و ارز را به گردن بانک مرکزی، دلال‌ها، سیاسیون، برخی دستگاه‌ها و برخی خبرگزاری‌ها انداخت.




به گزارش  پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی و معدنی در کرمان با بیان اینکه تحول و طوفانی که ما می گوییم، در راه است خطاب به قدرت‌های مستکبر جهانی افزود: چرا آنرا نمی بینید و این طوفان همه شما را از ریشه خواهد کند.
رئیس جمهور گفت: ملتهای منطقه باید دقت کنند و به هر کسی که ادعای دموکراسی و مردمی بودن می کند اعتماد نکنند و بسنجند که او تا چه اندازه با رژیم صهیونیستی و استیلای غرب و امریکا مخالف است و اگر در این وادیها نیست پس ادعای او نیز دروغ است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دشمن اصلی استقلال، آزادی و عزت ملتها سلطه غرب،آمریکا و متحدانش و رژیم صهیونیستی هستند، افزود: بدون مقابله با اینها محال است کسی بتواند استقلال خود را حفظ کند.
وی با بیان اینکه به آنها نصیحت می کنم رفتار خود را با ایران درست کنند،گفت:‌ آنها به دروغ می گویند هدف ما ملت ایران نیست اگر هدف شما از تحریم، ملت ایران نیست پس کیست؟
رئیس جمهور افزود: ‌انهایی که مسئول،
وزیر و وکیل هستند،ککشان هم نمی گزد انها با ماشین دولت سرکار می آیند و حقوقشان نیز سرجایشان است و به انها فشاری وارد نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه به کسانی که در حکومت هستند فشاری وارد نمی شود ادامه داد: معلوم است شما می خواهید به توده های مردم فشار وارد کنید.
احمدی نژاد گفت:‌ شما دشمن ملت ایران هستید چون ملت ایران تصمیم گرفتند قله ها را فتح کنند و این ملت در حال پیدا کردن خود در تاریخ است و برای دنیا حرف دارد.
وی افزود:‌تاریخ نشان داده است که ملت ایران از همه موانع عبور خواهد کرد و هر چه موانع بزرگتر باشد اراده ملت ایران مستحکم تر است.
رئیس جمهور گفت: انها بهانه می اورند که ایران از مذاکرات طفره می رود در حالیکه اینگونه نیست و شما هر دفعه بهانه می گیرید و در آستانه مذاکرات قطعنامه صادر می کنید و بهانه می آورید تا شاید مذاکرات به هم بخورد.
احمدی نژاد افزود:‌ برای چه ما باید از مذاکره فرار کنیم؟ کسی که منطق دارد و حق با اوست چگونه و چرا از مذاکره خودداری کند؟
وی ادامه داد:‌ معلوم است آنهایی که می خواهند زور بگویند و قلدری کنند مخالف مذاکره هستند و همیشه بهانه می آورند و به گردن ما می اندازند.
رئیس جمهور تاکید کرد:‌ انها از این رفتار خود باید دست بردارند، بهترین حالت برای آنها دوستی و همراهی با ملت ایران است.
احمدی نژاد گفت: دوران قلدریها و گردن کلفتی ها به پایان رسیده و همه انها سوار یک کشتی هستند که در حال غرق شدن است.
وی افزود:‌ ملت ایران هر چه نیاز داشته باشد از دل این خاک بدست می اورد و نیازهای خود را می سازد.
احمدی نژاد اضافه کرد: شما به ما احتیاج دارید آمریکاییها 30 سال است که از ما نفت نمی خرند بانک مرکزی ما ارتباطی با شما نداشته است. کل اروپا مگر چقدر هستند؟ ما حدود 200میلیارد دلار مبادلات خارجی داریم که 23 تا 24 میلیارد دلار آن با اروپایی هاست.
وی با بیان اینکه دنیا برای ما تنگ نشده است تصریح کرد: زمانی 90 درصد تجارت ما با اروپا بود و الان به 10 در صد رسیده است و این 10 درصد را نیز ما داوطلب نیستیم و خوشی زیر دل شما زده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: تجربه نشان داده است، ملت ایران ضرر نمی کند.
رئیس جمهور در ادامه گفت: طرح مسکن مهر تا جایی باید اجرا شود که دیگر بورس بازی، قیمت های فزاینده، فشارهای سنگین به مردم و دغدغه های رفع نشدنی در این باره ریشه کن شود.
به گزارش فارس، احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی و صنعتی در استان کرمان افزود: اجرای این طرح آن قدر ادامه می یابد تا جوانانی که می خواهند ازدواج کنند و کسانی که سال های در انتظار مسکن هستند بتوانند با شرایط آسان صاحب خانه شوند.
وی تاکید کرد: شکل و معماری خانه ها به ویژه در استان هایی مانند کرمان که زمین بسیار داریم باید به سرعت متحول شود.
رئیس جمهور گفت: دلیلی ندارد مردم در خانه های محدود زندگی کنند، مقداری ما و مقداری هم خود مردم کمک کنند تا بتوان خانه های بزرگ و مناسب تری برای خانواده ها متناسب با فرهنگ و آرمان های خودمان بنا کنیم.
احمدی نژاد با تبریک به همه کسانی که امروز صاحب مسکن می شوند ابراز امیدواری کرد، روزی برسد که حتی یک ایرانی بدون مسکن هم نداشته باشیم.
رئیس جمهور گفت : امروز در مجموعه مسکن استان کرمان 14 طرح با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومان اجرا شد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های فرودگاهی در استان کرمان ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از دیگر طرح ها در این بخش، از نظر حمل و نقل و مسافرت ها به سرعت در شرایط مناسب تری قرار گیریم.
رئیس جمهور گفت: کرمان دیار نجابت، مهربانی و دیار مردان و زنان پر تلاش، ایمان های پاک، قلب های رئوف، همت های بلند و اندیشه های والاست.
احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از 13 طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان افزود: خدای بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق را عنایت فرمود بار دیگر خدمت مردم عزیز و بزرگوار کرمان و شهرستان رفسنجان و سرچشمه برسیم.
وی اضافه کرد: مردم کرمان مردمی هستند که در دل کویر هزاران سال درخشیده اند و از این به بعد هم خواهند درخشید.
رئیس جمهور با تبریک حلول ماه ربیع افزود: این ماه، ماه شادمانی عالم هستی است و دو اتفاق بسیار مهم و سرنوشت ساز در این ماه واقع شد.
وی افزود: میلاد پیامبر عظیم اسلام حضرت محمد (ص) که سرچشمه و تجلی همه خوبی ها، زیبایی و رحمت برای همه هستی است و گل سرسبد خلق خدا و نزدیکترین مخلوقات به خدای متعال و واسطه همه زیبایی ها و خیرات برای بشر است.
احمدی نژاد گفت: حادثه دوم سرنوشت ساز ماه ربیع آغاز امامت امام عصر (عج) است که امروز ما در عصر آن عزیز زندگی می کنیم و منتظر حاکمیت همه عدالت و همه توحید در جهان به دست آن عزیز و یاری همه صالحان هستیم.
احمدی نژاد افزود: هم اکنون در بحث اکتشاف معادن، فرآوری و تولید پایه فعال هستیم و این خوب است و با توجه به اینکه ذخایر ما زیاد است امیدواریم رتبه های جهانی ما بهتر شود و طرح ها به سرعت به نتیجه برسد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تولید اصل مس کار بسیار خوبی است و متخصصان ما آن را به خوبی فرا گرفته اند گفت: اما همه ارزش های افزوده کار بر روی مس در این مرحله نیست و بخش مهمی از آن در صنایع پایین دستی است.
احمدی نژاد تاکید کرد: صنایع مس و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه پیشقدم شوند.
رئیس جمهور با بیان اینکه درآمد سرانه استان کرمان به لحاظ عددی بالاست افزود: اما به لحاظ واقعی چون مس تولید و صادر می شود و سهامداران نیز محدود هستند در زندگی مردم نمی چرخد.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه صنایع پایین دستی این درآمد را در بدنه اجتماعی توزیع می کنند گفت: استان کرمان 23 شهرستان دارد که در هر یک از آنها می توان یک واحد ایجاد کرد و همه جوان ها سر کار بروند و ارزش افزوده نیز در شهرستان بماند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی نیروهای انسانی در شرکت های مس را خواستار شد و تاکید کرد: شرکت های واسطه باید برچیده شوند و با لحاظ کردن سوابق کارکنان، همه آنها به طور مستقیم با شرکت ها کار کنند.
احمدی نژاد همچنین از شرکت های مس خواست در ظرف 4 ماه 1500 کارمند اضافه کنند و برای اجرای طرح های بعدی آماده شوند.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح همزمان چندین طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان افزود: ‌برای اینکه بتوانیم عزت، کرامت و استقلال خود را حفظ کنیم و در این هیاهو و سر و صداهای عالم بمانیم باید ایران را بسازیم و مسائل را حل کنیم.
احمدی نژاد با اشاره به سخنان وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت:‌خدا همه ظرفیتها را در اختیار ما قرار داده در حالیکه ما اکنون فقط نفت را می شناسیم اما ذخایر معدنی ما چندین برابر ذخایر نفتی ماست.
وی اضافه کرد:‌کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری ایران ذخایر و فرصتی است که باید همه ان را فعال کرد زیرا ما ملتی دارای پیام هستیم.
احمدی نژاد گفت: ‌ما ملتی همیشه موحد و پرچمدار توحید و عدالت بودیم و نخستین ملتی هستیم که پیامبر و آل پیامبر را با همه وجود دریافتیم و عمق و حقیقت پیام پیامبر را دریافت کردیم و پای آن ایستاده ، شهید داده و مجاهدت کرده ایم.
وی گفت:‌ ما دنبال اصل توحید، عدالت و اصل پیام هستیم و ایران به توحید، عدالت، فرهنگ و پیروی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین(ع) و اهل بیتش شناخته شده است وهمه چیر این ایران باید بهترین باشد.
رئیس جمهور افزود: ‌ایران باید در علم و اقتصاد و آبادانی سرامد باشد و ناخوشایند است که در ایران بیکار وجود دارد و من تعجب می کنم که بعضی ها در مناصب حکومتی هستند و هیچ دغدغه این چیزها را ندارند و عده ای را هم که جمع شده اند و می گویند بگذارید اشتغال و مسکن را درست کنیم حسابی نوازش می کنند.
احمدی نژاد گفت: ‌چطور می شود انسان در این کشور زندگی کند اینها را ببیند و دغدغه نداشته باشد؟ بروید ببینید جایی فقر هست و آب، راه، بیمارستان و مدرسه نیست.
وی افزود:‌ در همین شهرک یادگار امام در رفسنجان که طرح مسکن مهر افتتاح شد با وجود انکه شهرک بزرگی است اسفالت ندارد که البته قرارشد وزیر و استاندار کمک و همت کنند و مشکلات را رفع کنند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: ما معتقدیم که گسترده ترین حمایت و پشتیبانی برای آن حرکت جهانی و عدالت جهانی از ایران است و ملت ایران پیشتازان ایمان به امام عصر (عج) و پشتیبان آن حضرت هستند.
احمدی نژاد در مراسم افتتاح همزمان چندین طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان افزود: ما معتقدیم همه این انقلاب درست شد برای اینکه مقدمه این اتفاق نورانی شود تا ایران پیشرفته، قدرتمند، آباد و عزیز و الگو باشد.
وی با اشاره به اینکه همه وحشت و ناراحتی دشمنان ما از این است که ایران پیشرفته و شکوفا شود، گفت: باید ایران را با هم بسازیم که مهمتر از این مسئولیتی وجود ندارد و مهمتر از این کار انقلابی نیست.
احمدی نژاد افزود: دینی ترین کار، خدمت به مردم و خدمت به پیشرفته جامعه است و همه استعدادها برای رسیدن به این هدف وجود دارد.
رئیس جمهور ادامه داد: دیشب جلسه ای با جمعی از شرکت های دانش بنیان داشتیم و گزارشی از کارهایشان دادند و واقعا ایران، سرشار از استعداد است که باید همه کمک کنیم و البته زحمت دارد و انسان باید سختی را تحمل و پیگیری کند.
وی با بیان اینکه ساختن نیازمند زحمت است، گفت: همه سر و صداهایی که درباره ایران هست به خاطر این است که می بینند ایران روی ریل پیشرفت افتاده است و می خواهند مانع شوند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: انسان تعجب می کند که چرا یک عده این قدر سقوط کردند و در خواب دوران استعمارند.
احمدی نژاد افزود: این چه ادبیاتی است که در برابر یک ملت بزرگ به کار می برید، خجالت نمی کشید شما با ملت ایران اینگونه صحبت می کنید، ان وقت چه انتظاری دارید.
وی گفت: فکر می کنید به کجا می خواهید برسید، چه رفتاری با این ملت می کنید و دور هم جمع می شوید بیانیه صادر می کنید.
رئیس جمهور با بیان اینکه این ملت همه تاریخ را در نوردیده است، افزود: خجالت بکشید و از این رفتار زشت دست بردارید.
وی گفت: ایران، کانون تمدن، رفتار، فرهنگ و انسانیت و منطق است.
احمدی نژاد افزود: خیال کردید رفتید یک مشت ادم را فریب دادید در اطراف ما و بر آنان مسلط شدید؛ ملت ایران هم همینطورند؟.
رئیس جمهور افزود: اینها می خواهند به دست یک عده‌ای، عده دیگر را بزنند. سرهایشان را در برف فرو کرده اند و نمی بینند، تاریخ و عالم دارد، می بیند.
رئیس جمهور افزود: تا سوریه است بعضی ها پیش امریکا و اروپا عزیزند، سوریه نباشد شما به اندازه یک دستمال هم پیش امریکا و اروپا ارزش ندارید، چه ارزشی دارید، شما را می خواهند برای زدن ان وقتی زدند، شما به چه دردشان می خورید و چی دارید، فکر می کنید به خاطر نفت شما را نگه می دارند نه خیر، یک نوکر دیگر جای شما می گذارند.
رئیس جمهور گفت : رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی اش را از دست داده و کارش تمام است.
آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی و صنعتی در استان کرمان افزود: غربی ها خیال می کنند با بازی و فشار آوردن به برخی کشورها و جمهوری اسلامی ایران و به کار گیری برخی به خواب رفته های منطقه می توانند رژیم صهیونیستی را نجات دهند که این خوابی آشفته و تعبیرنشدنی است.
وی گفت: مگر رژیمی می تواند در خاورمیانه بدون آن که فلسفه وجودی و ارتباط ریشه ای اش با جغرافیا، تاریخ و ملت های منطقه تعریف شده باشد دوام بیاورد؟
رئیس جمهور با بیان این که کار رژیم صهیونیستی تمام شدنی است افزود: اگر همین امروز در سرزمین های اشغالی با حضور همان کسانی که خودشان با وعده و فریب به این منطقه آورده اند رفراندوم آزاد برگزار کنند معلوم می شود که همه شان از صهیونیست ها متنفرند.
احمدی نژاد رژیم صهیونیستی را رفتنی دانست و اضافه کرد: این ها نیاز به موشک و بمب اتم ندارند که می گویند ایران چون با این رژیم مخالف است می خواهد بمب اتم بسازد. این رژیم درحال سقوط است و حتی به تلنگر نیاز ندارد زیرا معلوم شده که این رژیم ، فریب بزرگ تاریخی بوده است.
رئیس جمهور گفت: افراد دیگر و صاحبان قدرت و ثروت در پشت صحنه، رژیم صهیونیستی را اداره می کنند که دوره این کارها تمام شده است.
وی همچنین با اشاره به فشار برخی کشورهای منطقه به سوریه گفت: عده ای از این کشورها واگذاری قدرت، برگزاری انتخابات و مشارکت مخالفان در حکومت سوریه را خواستار شده اند اما مگر خودشان این کار را کرده اند؟
احمدی نژاد افزود: بیچاره ها درحال پیچیدن نسخه خود هستند متوجه نیستند. خیال می کنند یکی دیگر را می زنند اما خودشان را می زنند زیرا اسیرند و تعهد داده اند.
چرا به آمریکا و اروپا تعهد داده اید؟ آن ها به شما نیازمند هستند. چرا در نقشه آمریکا و اروپا بازی می کنید.
وی گفت: البته معتقدیم عدالت، آزادی، حق تعیین سرنوشت، کرامت و توحید حق همه ملت هاست همه باید آزاد باشند و همه جا باید انتخابات برگزار شود اما مضحک است که شما مدعی شده اید.
رئیس جمهور افزود: متوجه نیستند که خودشان را می زنند. برخی شان درباره ایران هم سخن می گویند ؛ در حالی که حرفشان برای اطرافیانشان هم خنده دار است.
احمدی نژاد گفت: هم غربی ها را و هم این ها را نصیحت کردیم منتهی مثل این که در گوششان پنبه گذاشته اند. امیدواریم دستی پیدا شود و این پنبه ها را بیرون بیاورد.
رئیس جمهور همچنین خطاب به دولتمردان آمریکا گفت : به کجا می روید؟ چرا هیجان زده شده اید، فریاد می زنید، تهدید می کنید و شعار می دهید؟ به همه شان نصیحت می کنیم که این راه رو به بن بست و سقوط است.
احمدی نژاد افزود: به فرض که توانستید ضربه ای هم به سوریه بزنید بعدش چه؟ فکرکرده اید رژیم صهیونیستی با این اقدامات نجات می یابد؟ اشتباه می کنید شما دو سه سال را می بینید ما تاریخ را می بینیم.
رئیس جمهور گفت: کسانی از راه های دور آمدند و به اشغال ایران فکر کردند کشورمان ملک آنان شده است اما هنوز یک نسل نگذشته بود که فرزندانشان فارسی سخن می گفتند و خود را ایرانی می دانستند و حاضر نبودند خود را متعلق به سرزمین پدری شان بدانند.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح همزمان چندین طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان گفت: بعضی ها خیلی بد اخلاق و خراب شده اند. به خاطر یک کرسی نمایندگی مجلس و یا پست دولتی با تشکیل باندها و گروهها چه ها که نمی کنند.
احمدی نژاد با بیان اینکه نمونه ای از اقدامات این گروهها داستان ارز و طلاست به شیوه های مختلف مصرف ارز در کشور اشاره کرد و افزود: گروهی برای واردات عده ای هم برای سرمایه گذاری در خارج از کشور و عده ای دیگر هم برای امور مسافرتی از مصرف کنندگان ارز هستند.
وی اضافه کرد: همه کسانی که ارز می خواهند بانک مرکزی ارز موردنیازشان را تأمین کرده و اکنون هم با قیمت پایه تأمین می کند و حتی یک نفر هم طی امسال پیدا نشده است که بگوید می خواستم کالایی وارد کنم اما بانک مرکزی به من ارز نداد.
رئیس جمهور همچنین گفت: سال گذشته 80 تا 90 میلیارد دلار ذخیره ارزی در حساب های بانک مرکزی و دیگر بانک ها داشتیم و تا پایان امسال هم بیش از 90 میلیارد دلار از فروش نفت ، میعانات گازی و بنزین حاصل خواهد شد و البته در 10 ماهه نخست امسال 82 میلیارد دلار آن عاید شده است.
احمدی نژاد افزود: در 9 ماه نخست امسال 32 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که این رقم تا پایان سال ، 45 میلیارد دلار پیش بینی می شود و جمع این مبلغ با درآمد نفتی 135 میلیارد دلار خواهد شد.
وی ادامه داد: ارزش کل کالایی که در 9 ماهه نخست امسال وارد کشور شد 44 میلیارد دلار بود که تا پایان سال پیش بینی می شود به 60 میلیارد دلار برسد که البته بانک مرکزی تاکنون 55 میلیارد دلار ارز فروخته و از این پس هم می فروشد. آیا با این وجود کمبود ارز در کشور داریم؟
رئیس جمهور گفت: پس مشکل کجاست و این همه سر و صداها چه بود و اینکه قیمت ارز بالا برود چه بود.
احمدی نژاد افزود: در این قضیه 2 تا 3 گروه دست اندرکار بودند که گروه نخست آن باندهای دلالی بودند که همیشه از آشفته بازار سود می برند و آمدند با استفاده از برخی خلاء های قانونی سر و صداهایی درست کردند که البته در بانک مرکزی و برخی دستگاه ها اشتباهاتی هم بود به این دلیل که به این سیستم اعتماد کردند و هر چه ارز خواستند به آنها دادند تا به دست وارد کننده و یا کسانی که نیاز دارند برسد.
رئیس جمهور گفت: این گروه به جای اینکه ارز را به وارد کننده بدهند در جیب خود گذاشتند، سر و صداها کردند که قیمت ارز قرار است تا 2 تا 3 هزار تومان افزایش پیدا کند تا اینکه گرانتر بفروشند.
احمدی نژاد افزود: یک گروه دیگر که با اینها جفت شدند برخی سیاسیون بودند البته به ظاهر سیاسیون، از آن طرف به بانک مرکزی فشار می آوردند که چرا قیمت ارز را بالا نمی برید، این بیت المال است قیمت را باید بالا ببرید.
وی اضافه کرد: سپس خود اینها می روند بیرون می ایستند و می گویند ای وای دولت نمی تواند، نمی خواهد و توان اقتصادی ندارد و آشفته بازاری درست کردند که عده ای چند روزی حسابی بردند.
احمدی نژاد گفت: در برخی روزهای تعطیل، برخی خبرگزاری ها به صورت لحظه ای درباره قیمت سکه و ارز پیامک می دادند و بازی زشت اقتصادی، سیاسی و رسانه ای بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4119.html )