عنوان خبر:انتظار گلستانیها از نامزدهای خانه ملت
جمعه 7 بهمن 1390 - 02:32:44


در آستانه انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جمعی از مردم استان گلستان از نامزدهای انتخابات خواستند از دادن وعده و وعید غیرعملی به مردم خوداری کنند.


به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، مردم گلستان معتقدند نامزدها باید با شناخت از وظایف نمایندگی، از تخریب یکدیگر خودداری کنند.

گلستان 6 حوزه انتخابیه و 7 نماینده مجلس دارد و 130 نفر برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند.

حسینی یکی از شهروندان علی آبادی در این زمینه گفت: نماینده مجلس باید به امور مردم رسیدگی کند و انتظارت است با پیگیری مطالبات به خواسته های عموم جامه عمل پوشاند.

وی افزود: قوانینی که در مجلس مصوب می شود باید از دو منظر بومی و ملی مورد ارزیابی قرار گیرد تا از این راه بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه نیز رفع شود.

شهروند دیگری از فاضل آباد نیز گفت: داشتن اخلاق مناسب، روابط عمومی و تعامل مطلوب با مردم و پیگری امور در سطح استانی و ملی از ویژگیهایی است که منتخبان مردم در خانه ملت باید داشته باشند.

دیلم افزود: نماینده نباید وامدار گروه و جناح خاص باشد تا بتواند برای همه مردم و اقوام خدمت رسانی کند.

یک روستایی از مزرعه کتول نیز گفت: پیگیری برای ساخت کارخانجات بزرگ و ارائه خدمات عمومی می تواند در قالب حوزه نمایندگی باشد تا نسل جوان از شغل مناسب بهره مند شود.

خسروی گفت: نماینده باید پیگیر باشد تا شرایط شغلی ایجاد شده در منطقه ارتقاء یابد.

در عین حال برخی از شهروندان گلستانی نیز از نامزدهای انتخابات خواستند که از تخریب یکدیگر خوداری کنند و حرمت شکنی نکنند.

این افراد تاکید دارند که شایعه پراکنی و تخریب یکدیگر سبب می شود که مردم نسبت به نامزدها بی اعتماد شوند.

آنان، آشنایی به وظایف نمایندگی، پیگیر بودن، ساده زیستی، پرهیز از وابستگی به کانونهای قدرت و ثروت از جمله شاخصهای نماینده مجلس برشمردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به انتخابات مجلس افزود: کسانی باید نماینده ملت باشند که شان ملت را رعایت کنند زیرا ملت ایران دلسوز و انقلابی هستند.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد اظهار داشت: کسانی باید نماینده ملت باشند که مبارز، ساده زیست، ضد آمریکایی و ضد اسرائیل باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم افزود: در این بیانات که دقت نظر بالایی در آن وجود داشت، یک یادآوری و تذکر برای مردم بود زیرا مردم همواره حضور حداکثری داشته اند و به انتخاب اصلح توجه کرده اند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما باید بصیرت داشته باشیم و فریب نخوریم گفت: دشمن تلاش می کند بذر یاس را در دل مردم بکارد ولی ما باید واقع بین باشیم و واقعیتها و تلاشهایی را که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است، ببینند.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه دشمن تلاش می کند اشکالات احتماعی را بزرگ نشان دهد، اظهار داشت: کسی که در انتخابات حضور می یابد باید از هرگونه وابستگی به شائبه ها خودداری کند و انگیزه کاندیداها باید خدمت به مردم باشد.

 

وی تاکید کرد: کاندیداها از هر شیوه ای برای رای آوردن بهره نگیرند چون مردم این موضوعات را می بینند و به آن توجه می کنند.

 

منتظری گفت: نماینده باید ساده زیست باشد و با توجه به قابلیتهای خودش ورود پیدا کند و تکیه گاه خود را عرصه های قدرت و ثروت قرار ندهد.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: کاندیداها نباید به هرشیوه نظر افکار عمومی را جلب کنند و باید از شیوه های مقبول، مشروع و قانونی بهره گیرند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4123.html )