عنوان خبر:پيرترين رزمنده دفاع مقدس در بيمارستان
جمعه 16 مهر 1389 - 20:13:36


حاج صفرقلي رحمانيان، پيرترين رزمنده دفاع مقدس در اثر خونريزي معده در بيمارستان فسا بستري شد.



به گزارش ايسنا، پير 105 ساله جبهه‌ها كه مانوس با نماز و سجاده و خاطرات همرزمان شهيدش است در حالي كه هفته دفاع مقدس را پشت سر مي‌گذاريم بر روي تخت بيمارستان قرار دارد و در خلوت با خداي خود روزهاي خوب عبادت و بندگي و روزهاي پيوستگي به خيل رزمندگان اسلام را مرور مي‌كند.

حاج صفرقلي رحمانيان كه با زحمت صحبت مي‌كند در خصوص حماسه دفاع مقدس مي‌گويد: فرهنگ دفاع مقدس تواضع، قناعت، رشادت و از خودگذشتگي و مهرباني و عبادت خدا و سجاده خاكي جبهه‌ها بود و بايد سعي كنيم اين صفات نيكو را اشاعه دهيم.

وي افزود: كسي كه اين صفات را درخود حفظ كرده باشد، دروغ نمي‌گويد، به بيت‌المال مسلمين دست نمي‌زند، دست محتاجان را مي‌گيرد. با مردم مهربان است، اهل صبر است، هم‌چون روزهاي سخت جنگ در خرمشهر اهل توكل است، مثل روزهاي محاصره آبادان اهل مقاومت و پايداري است، همانند فتح خرمشهر اوج ايثارگري و رشادت است، هم‌چون خيبر و مجنون اهل‌زدن به درياي معرفت است، مانند كربلاي پنج، اطلاعت‌پذير ولي امر است، مانند والفجر هشت در دفاع از حريم دين به خود ترديد راه نمي‌دهد و مثل عمليات مرصاد دشمن‌شناس است.

وي مرام بچه‌هاي جنگ را مانند خاكريز‌هاي بلند دفاع توصيف مي‌كند كه قامت استوارشان مانع از سقوط ميهن اسلامي در برابر دشمن بود و صفاي باطن آنها هم‌چون نخل‌هاي سرسبز كنار اروند با طبعي شيرين مانند رطب هاي پرثمرش، روحيه بخش مي‌شد.

اين عارف سال‌هاي جبهه و جنگ در ادامه، ريسمان نجات از خطرات دنيا را نماز برمي‌شمرد و مي‌گويد: شهدا چون با نماز مأنوس بودند آسماني شدند آنها با سجاده خاكي خود تاريخ اخلاص و بندگي را تكرار كردند و روزي‌خوار ابدي سفره پربركت اللهي شدند.

نادر دريابان پژوهشگر دفاع مقدس از همه پيشكسوتان جهاد و شهادت و همه مردم ايران درخواست كرد: براي سلامت اين عاشق خدا و نماز دعا كنند.

وي از حاج صفرقلي رحمانيان به عنوان يكي از نمادهاي دفاع مقدس ياد مي‌كند كه معرفت را در جبهه‌ها يافته و مزد سال‌هاي بندگي و انس با نماز را در حضور در كنار خاكريز‌هاي معرفت و با شهيدان دريافت كرده است.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-413.html )