عنوان خبر:اهتمام ويژه دولت به توسعه صنعت خاويار با اهميت است
جمعه 16 مهر 1389 - 20:59:36


نماينده مردم كردكوي و بندرتركمن در مجلس شوراي اسلامي گفت: توجه دولت به صنعت خاويار و جزيره آشورآده بيانگر نگاه ويژه به رفع مشكل اين محصول و از اهميت بالايي برخوردار است.



دكتر 'محمدجواد نظري‌ مهر' روز جمعه در بازديد از مركز ماهيان خاوياري گلستان افزود: خاويار ايران در بازارهاي جهاني جايگاه ويژه اي دارد كه بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به بازديد معاون اول رئيس جمهوري و وزير كار از تاسيسات خاوياري جزيره آشورآده، اظهارداشت: با غني سازي خاويار در درياي ذخاير مي توان به آينده‌اي روشن در اين صنعت اميدوار بود.
نظري مهر گفت: توجه دولت به حفظ ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر در مصوبات سفر سوم مسئوليت همه مسئولان كشور و استان را سنگين‌تر مي‌كند تا در راستاي بهبود وضعيت اين محصول گام برداريم.
نماينده مردم غرب گلستان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان رئيس جمهوري در زمينه توسعه جزيره‌ آشوراده و اينكه اين جزيره كيش شمال مي‌شود، افزود: اين مسئله بيانگر عنايت ويژه رييس جمهوري و نگاه عالمانه و راهگشاي ايشان به قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي جزيره آشورآده است.
وي اضافه كرد: پس از سفرسوم، توجه جدي دولت و مسئولان استاني به توسعه صنعت خاويار و نيز توسعه و عمران جزيره آشورآده يك مطالبه عمومي مردم است كه اميد است روند اجرايي اين مصوبات شتاب گيرد.
نظري مهر ادامه داد: با سرمايه‌گذاري در صنعت خاويار و نيز گردشگري جزيره آشورآده بسياري از مشكلات منطقه و بلكه استان حل خواهد شد.
نماينده مردم كردكوي، تركمن، بندرتركمن و گميشان همچنين احداث آزاد راه ساحلي گرگان به رشت را از ديگر مصوبات مهم و راهبردي دولت در سفر سوم خواند و خاطرنشان كرد: اين پروژه ملي در بخش حمل و نقل و گردشگري بسيار مهم خواهد بود و با اجراي آن منظقه شمال متحول مي شود.
وي همه مصوبات دولت در سفر سوم را مهم دانست و از رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت قدرداني كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-418.html )