عنوان خبر:راهبرد اصلي در بازرسي انتخابات، تعامل و رعايت قانون است
يكشنبه 16 بهمن 1390 - 01:54:02


رئيس هيئت بازرسي استان گلستان، انتخابات را، اقدامي گروهي بيان کرد و گفت:
بازرسي بخشي از اين اقدام است که تعامل و رعايت قوانين و مقررات ، پايه و راهبرد اصلي اين بخش و بازرسين مي باشد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انتخابات نهمین دوره مجلس در استان گلستان ، "علي اصغر جباري" درهمايش هيئت بازرسي نهمين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: اخلاق انتخاباتي ايجاب مي کند که کانديداها براي اثبات خود به تخريب ديگران نپرداخته و عملکرد 33 ساله انقلاب را، زير سوال نبرند تا براساس پيروي از منويات رهبري و مطابق قانون، بستر حضور حداکثري فراهم شود.
وي ادامه داد: مطابق آيين نامه هاي قانوني، بازرسين؛ ماموريت و مسئوليت هايي در قبل، حين و بعد از انتخابات دارند و ارزيابي مي شوند که اگر اقدامات بازرسي در کشور و استان به موقع و سنجيده باشد، رفع کننده مشکلات و تسهيل کننده فرآيند انتخابات مي شود.
جباري اظهارداشت: بازرسان از چهار جنبه آگاهي، فکري، روحي و اخلاقي بايد تسلط بر شرايط داشته و آزادانديش و بي طرف، نکته سنج و صبور و صادق و امانتدار باشند.
مديرکل حوزه استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: کار بازرسين بايد بر مبناي کار صالح باشد که سه پيش مقدمه دارد بدين معنا که فعاليت آنان محتوا و باطن داشته باشد يعني خدايي باشد، منطبق بر قانون باشد و با اقدام به موقع و به هنگام، اثرگذاري لازم را داشته باشد.
جباري، فضاي انتخابات 12 اسفندماه امسال را با ديگر انتخابات کشور متفاوت دانست و گفت: به دليل تحولات بين المللي، جنبش هاي بيداري منطقه و اوضاع داخلي کشور پس از فتنه 88 ، ضرورت دارد که همه ملت، کانديداها و طرفداران آنان و مسئولان، اين انتخابات را متفاوت با انتخابهاي قبلي ببينند.
وي تصريح کرد: انتخابات کشور محصور به محدوده جغرافيايي خاص نيست بلکه آثار خود را در حوزه بين المللي نيز مي گذارد و هيئت بازرسي به استناد مواد قانوني اجازه مي دهد که براي سلامت کافي در اين انتخابات، بازرسيني منصوب شوند که مطابق با شرح وظايف خود به کار ادامه دهند.
جباري گفت: مردم استان همچنان که توسعه را طلب مي کنند بدنبال الگوي ايراني اسلامي هستند که با حضور باشکوه خود در انتخابات، بستر و جهش اين حرکت را فراهم خواهند کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4200.html )