عنوان خبر:تولید کيفي ترين گندم و آرد کشور در گلستان
يكشنبه 16 بهمن 1390 - 02:00:17


معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت:
با کيفيت ترين گندم و آرد کشور در استان توليد مي شود که اين خود بيانگر ظرفيت بالاي استان گلستان بوده که مي تواند حرفهاي زيادي در تجارت غلات داشته باشد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، “رضا غلامي “عصر جمعه در حاشيه نشست با تجار استان افزود: برنامه ريزي ما براي توليد دو ميليون تن گندم کيفي در استان است که با تغيير الگوي کشت مي توان به اين ظرفيت مهم دست يافت.
وي همچنين گفت: به منظور معرفي ظرفيتها و توانمنديهاي استان گلستان در زمينه تجارت غلات و بررسي فرصتها و چالشهاي فرا روي آن همايش تجارت غلات در استان گلستان اواخر امسال برگزار مي شود که درباره اين موضوع و همايش سرمايه گذاري و مطالعات زيادي صورت گرفته است.
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان برخورداري گلستان از مرزهاي خاکي با کشور ترکمنستان و مرز آبي با کشورهاي آسياي ميانه و کشورهاي مشترک المنافع ، موقعيت استراتژيک در نقطه اتصال شاهراه شمال به جنوب و نقطه تقريبا مرکزي شرق به غرب و برخورداري از مزيت قرار گرفتن در تقاطع مسير ريلي و رويکرد توسعه اي راه آهن شرق به غرب را از ديگر مزيتهاي گلستان در زمينه توسعه تجارت غلات دانست.
غلامي بيان کرد: ما معتقديم شناسايي بازارها و فرصتها يکي از اصولي  ترين محورها در توسعه تجارت است.‎ ‎
وي گفت: کشور قزاقستان و استان منگستائو از گذشته مورد توجه بازرگانان گلستاني بوده و برگزاري نمايشگاه اخير توانمنديهاي اقتصادي استان گلستان در بندر آکتائو، زمينه فعاليتهاي بيشتر را فراهم کرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4203.html )