عنوان خبر:هزار تن نمک در راههای گلستان پاشیده شد
سه شنبه 18 بهمن 1390 - 23:01:46


مدیرکل راه و ترابری گلستان اعلام کرد:
حجم عملیات نمک پاشی و شن ریزی در سطح راه های استان طی چند روز اخیر و به دنبال ریزش باران و برف سنگین به یکهزار تن رسید.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، محمد تقی جوان شورابی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این عملیات در طول چند سال اخیر در نوع خود در استان کم نظیر بوده، اظهارداشت: تسهیل رفت و آمد وسایل نقلیه و ایمنی تردد رانندگان از اهداف اصلی این اقدام است.

وی ادامه داد: با وقوع شرایط جوی ناپایدار و استمرار آن طی چند روز گذشته در استان، تعداد نیروها و عوامل راهداری استان به 350 نفر افزایش یافته ضمن اینکه از توان بخش خصوصی نیز برای انجام عملیات راهداری امسال با هدف خدمات رسانی مطلوب به رانندگان و مردم استفاده شده و همچنان ادامه دارد.

شورابی همچنین اظهارداشت: علاوه بر به کار گیری ماشین آلات راهداری اداره کل از 50 دستگاه ماشین آلات سنگین اعم از بلدوزر، گریدر و لودر بخش خصوصی شامل پیمانکاران ملی و استانی حوزه راه و ترابری گلستان استفاده شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: نجات افراد در راه مانده و اسکان آنها، امدادرسانی به استانهای همجوار مانند خراسان شمالی و سمنان از اقدامات دیگری بوده که راهداران با همکاری سایر دستگاههای اجرایی در سطح محورهای ارتباطی استان طی این چند روز انجام دادند.

مدیرکل راه و ترابری گلستان به تعداد خودروهای درراه مانده در راه های استان اشاره کرد و افزود: حدود 200 خودرو اعم از سبک و سنگین در مسیر گردنه خوش ییلاق محاصره شده بودند که با تلاش راهداران، پلیس راه، هلال احمر، ستاد مدیریت بحران و دستگاههای اجرایی مرتبط نجات یافته و در نقاط امن مانند راهدارخانه های خوش ییلاق، جنگل گلستان، درازنو، چهارباغ، گلیداغ، اولنگ، افراتخته و ساختمانهای هلال احمر اسکان پیدا کردند.

شورابی اظهارداشت: ستاد مدیریت بحران استانداری گلستان نیز از لحظه وقوع حادثه با حضور اعضای شورای هماهنگی و به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری تشکیل جلسه داد و به صورت لحظه ای اوضاع جوی، ترافیکی، اسکان و امدادرسانی و نجات در راه ماندگان را، پیگیری و رصد می کرد و در صورت نیاز برای اعزام نیروهای عملیاتی و اجرایی اقدام کرده است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4215.html )