عنوان خبر:تعيين مهلت شش ماهه براي دريافت تسهيلات پتروشيمي گلستان
چهارشنبه 19 بهمن 1390 - 00:36:42


استاندار استان گلستان خبر داد:
براساس توافقات به عمل آمده با مسئولان بانک ملي ايران، اعضاي هيئت مديره پتروشيمي استان تا پايان خردادماه 91 فرصت دارند که از تسهيلات 308 ميليون يورويي اين بانک بهره مند شوند.



به گزارش پیام گلستان مهندس "جواد قناعت" در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان گفت: اين در حالي است که تسهيلات مذکور بايد تا اواسط مهرماه سال 90 دريافت مي شد اما اعضاي هيئت مديره پتروشيمي نتوانستند شرايط 20 گانه بانک را مهيا کنند و مجددا شرايط هفت گانه ديگري براي دريافت اين تسهيلات، تعيين و تا پايان خردادماه 91 تمديد شد.
وي ادامه داد: پيش از اين ، مسئولان استانداري موفق به دريافت دو ميليارد تومان تسهيلات براي ادامه اجراي پتروشيمي در گلستان شدند.
قناعت با اظهار تاسف از اينکه مشکلات داخلي اعضاي هيئت مديره روند اجراي اين مجتمع را کند کرده است، خواهان برگزاري جلسه اي با حضور رسانه ها و اعضاي هيئت مديره پتروشيمي براي بررسي روند ساخت آن شد.
اين مقام عالي اجرايي گلستان اظهارداشت: مجتمع پتروشيمي گلستان از طرح هايي بوده که مسئولان ارشد استان براي اجرايي شدن آن زمان زيادي را صرف کردند اما به دليل اختلافات داخلي هيئت مديره، روند اجراي آن به تاخير افتاد.
قناعت متذکر شد: اکنون مشکلات داخلي اعضاي هيئت مديره رفع شده و خوشبختانه مديرعامل جديد اين پتروشيمي نيز از فعالان اقتصادي و کننده کار مي باشد.
وي ادامه داد: استاندار گلستان به همراه معاونين استانداري، جلسات متعددي را براي حل اختلافات اعضاي هيئت مديره در تهران برگزار کردند که به شکر خدا اکنون اين مشکلات برطرف شده و اعضا يکدست شده اند هر چند که اين طرح به کندي در حال انجام است.
قناعت افزود: احداث مجتمع پتروشيمي گلستان از مصوبات سفر اول رياست جمهوري به استان بوده که 7/12 درصد سرمايه گذاري آن، دولتي و مابقي، سهم بخش خصوصي است.
وي در ادامه اضافه کرد: در استان طرح هاي بزرگي همچون نيروگاه علي آباد اجرا شده که از افتخارات استان است و اين نيروگاه با اينکه هنوز نتوانسته مطالباتش را از دولت دريافت کند و دولت نيز به دليل مشکلات مالي نتوانست اعتباراتي را به آن اختصاص دهد اما با حضور رياست جمهوري افتتاح شد.
قناعت گفت: ساخت اين نيروگاه تعامل خوبي بين دولت و بخش خصوصي ايجاد کرده و ضمن تامين برق استان براي اولين بار، در حال فراهم سازي مقدمات صادرات برق از استان مي باشد.
کلنگ احداث مجتمع پتروشيمي گلستان آبان 1385در شمال آق‌قلا به زمين زده شد.
سرمايه گذاري اين طرح هفت هزار ميليارد ريال است و 93 هزار از مردم سهامدار آن هستند و در صورت بهره برداري، هفت هزار نفر به طور مستقيم و غير مستقيم مشغول به کار خواهند شد.
ميزان توليدات اين طرح يک ميليون تن کود اوره و 670 هزار تن آمونياک در سال است که بخشي از آمونياک توليدي اين طرح در داخل مجتمع به مصرف مي‌رسد و حدود 75 هزار تن آن قابل عرضه به بازار صنايع پايين دستي کشور براي رفع نياز کشاورزان استانهاي گلستان، گيلان و مازندران است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4225.html )