عنوان خبر:نفوذ پهپادهای ایرانی تا عمق700کیلومتری خاک دشمن
چهارشنبه 19 بهمن 1390 - 00:45:13


وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:
پهپادهای ایرانی می‌توانند در عمق 700 کیلومتری خاک دشمن نفوذ کنند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از مشرق، محمدحسین صفارهرندی در همایش بصیرت و روشنفکری که در روستای باغبون مشهد برگزار شد در جمع مردم این روستا اظهار داشت: هم اکنون عده‌ای از سردمداران غربی این گونه عنوان می‌کنند که باید بپذیریم که ایران به قدرتی در جهان و در عرصه‌های گوناگون تبدیل شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های گوناگون غرب در مقابل ایران برای جلوگیری از نفوذ قدرت ایران در منطقه و دنیا گفت: با وجود همه نقشه‌ها و تدابیری که اندیشمندان غربی داشتند اما آنچه که اکنون مشخص است این است که آنان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند دیگر در مواضع قبلی خود علیه ایران پافشاری کنند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: بی‌شک این میوه شیرینی که اکنون به ثمر رسیده حاصل ایستادگی‌ها و پافشاری‌های ملت و نیز پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در برابر همه تهدیدات غرب است.

وی در ادامه سخنان خود به بخشی از فعالیت‌های رسانه‌های غرب در ارتباط با نفوذ ایران در عرصه‌های سایبری اشاره کرد و گفت: آنچه که در این اظهار نظرهای گوناگون رسانه‌های غربی می‌توان برداشت کرد این است که آنان از توسعه علم و قدرت دانشی ایران در هراس هستند.

صفارهرندی با اشاره به برخی از اظهارنظرهای رسانه‌های غربی در این حوزه گفت: به عنوان مثال این گونه عنوان می‌کنند که ایران با لشکر سایبری خود قصد دارد به ماهواره‌های ما دست‌اندازی کند.

وی ادامه داد: اما در پس این سخنان و در ذهن جهانیان باید این سوال مطرح شود چگونه ممکن است ایرانی که آنان به صورت مداوم در رسانه‌های خود به عنوان کشوری فاقد علم و دانش مطرح می‌کنند به این دانش دست یابد.

*فرود پهپاد آمریکایی نشان از مغلوب ‌شدن تکنولوژی آنان در مقابل ایران است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرود پهپاد آمریکایی که با دانش جوانان ایرانی در مرزهای کشور صورت گرفت اشاره کرد و گفت: نشاندن پهپاد فوق مدرن آمریکایی آن هم توسط جوانان ایرانی نشان از مغلوب‌ شدن تکنولوژی آنان در مقابل ایران است.

وی گفت: اکنون آنچه که آنان را به هراس انداخته است دانش جوانان ایرانی است.

*پهپادهای ایرانی تا عمق 700 کیلومتری خاک دشمن نفوذ می‌کنند

صفار هرندی در ادامه به دانش ایران در عرصه تولید پهپاد اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که در فرود آوردن پهپاد آمریکایی برای جهانیان قابل تامل بودن دانش ایرانی است وگرنه ما هم اکنون دانش تولید پهپاد را داریم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: پهپادهای ایرانی می‌توانند در عمق 700 کیلومتری خاک دشمن نفوذ کنند.

*احتمال جنگ با ایران کمتر از 3 درصد به معنای هیچ است

وی به یکی دیگری از سیاست‌های آمریکایی‌ها در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌هایی که آمریکا در مقابل ایران عنوان کرده جنگ علیه ایران است که اکنون خود آنان با تحلیل‌هایی که در این حوزه انجام داده‌اند این گونه عنوان می‌کنند که احتمال جنگ با ایران کمتر از سه درصد است که این به معنای هیچ بودن این سیاست و نقشه آنان در مقابل ایران است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از سیاست‌های آمریکایی‌ها در مقابله با ایران عنوان کردن مذاکره است که در این راستا نیز آنان به این امید مذاکره را مطرح می‌کنند که بتوانند بسترساز فریب ایران شوند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در ارتباط با مذاکره با آمریکا گفت: رابطه میز مذاکره با آمریکایی‌ها رابطه گرگ و میش است و این تا زمانی که آمریکایی‌ها از نگاه آقا بالا سری بخواهند در مقابل ایران موضع‌گیری کنند، ادامه دارد.

*سقوط اقتصادی آمریکا در 4 سال آینده قطعی است

صفارهرندی ‌اظهار داشت: کارشناسان آمریکایی با محاسباتی که انجام دادند اینگونه عنوان کردند که چهار سال آینده سقوط اقتصادی آمریکا قطعی است.

وی افزود: ‌در حال حاضر بدهی آمریکا ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است این در حالی است که تولید ناخالص این کشور ۱۵ هزار میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان بدهی امید به سقوط اقتصادی آمریکا را نزدیکتر می‌کند گفت: من امیدوارم که سقوط اقتصادی آمریکا در دو سال آینده محقق شود و در این راستا می‌توان به حرکت‌ها و پیامدهای ناشی از بحران اقتصادی آمریکا اشاره کرد که خود نمودی از فروپاشی اقتصادی آمریکا در چند سال آتی است.

صفارهرندی شروع جنبش وال استریت را یکی از نمودهای سقوط اقتصادی آمریکا عنوان کرد و گفت: اکنون این سؤال مطرح است که چادر زدن آمریکایی‌ها آن هم در سرمای کنونی آمریکا به چه علت است، که این خود نشانی از سقوط اقتصادی آمریکا و مستاصل شدن مردم از شرایط اقتصادی آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران هجمه قرار دادن جایگاه ولایت و رهبری است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در دوران انقلاب آمریکایی‌ها و سرمداران غربی به روش‌های گوناگون قصد داشتند چهره رهبری را در میان مردم و ملت ایران مخدوش کنند و تاکنون نیز این اقدام را انجام داده‌اند، اما نتیجه‌ای برای آنان حاصل نشده است.

وی با اشاره به دوران انقلاب و سیاست‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی در مقابل ولایت و رهبری گفت: یکی از سیاست‌های آمریکایی‌ها در این راستا وسوسه کردن مراجع در مقابل رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بود.

صفارهرندی افزود: آنان قصد داشتند با رقیب‌تراشی چهره رهبری را در میان مردم و ملت مسلمان ایران کمرنگ کنند اما نتوانستند به این هدف شوم خود دست یابند.

وی تخریب چهره رهبر کبیر انقلاب را از دیگر سیاست‌های آمریکایی‌ها در دوران انقلاب عنوان کرد و گفت: ‌آنان تا جایی پیش رفتند که حتی امام را فردی غیرایرانی عنوان کردند که این خود سبب جوش و خروش مردم ایران در مقابل اینگونه حرف‌ها شد چرا که مردم در تمام دوران تابع ولایت فقیه هستند و اینگونه حرف‌ها برای آنان قابل قبول نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از سیاست‌های آمریکایی‌ها برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ورود در عرصه انتخابات است که در این راستا هدفی که آنان در ورود به عرصه انتخابات دنبال می‌کنند مردم را مقابل یکدیگر قرار دادن به منظور رسیدن به اهداف سیاسی خود است.

صفارهرندی گفت: البته در فتنه ۸۸ آنان تجربه‌ای کسب کردند که این تجربه نیز تنها در تهران و به صورت بسیار اندک و محدود بود که سرانجام و عاقبت این توطئه به ۹ دی و قیام مردم در مقابل اینگونه سیاست‌های آمریکایی‌ها و سرمداران آنان ختم شد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4227.html )