عنوان خبر:راه آهن گرگان ـ اينچه‎برون موقعيت منطقه را متحول مي‌کند
پنجشنبه 20 بهمن 1390 - 23:32:00


استاندار گلستان گفت:
راه‎ آهن گرگان ـ اينچه‎برون موقعيت منطقه را متحول خواهد کرد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، مهندس جواد قناعت در آيين افتتاح پروژه مرکز خدمات، فناوري و کسب و کار در شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: شهرستان آق‎قلا، موقعيت حساس و مناسبي دارد و پروژه‎هاي بسيار خوبي در اين شهر افتتاح و در دست بهره‎برداري است.
وي افزود: مهم‌ترين پروژه‎هاي شهرستان آق‎قلا شرکت پتروشيمي است که در دست پيگيري قرار دارد، شهرک هزار هکتاري و راه آهن گرگان ـ اينچه برون که از اين منطقه عبور مي‎کند و سالانه 35 ميليون تن کالاه از اين محل ترانزيت مي‎شود که با حضور سرمايه‎گذاران همراه خواهد بود.
قناعت اذعان داشت: راه آهن گرگان ـ اينچه برون حداقل تا پنج سال آينده در يک فاز به بهره‎برداري خواهد رسيد و چهره منطقه را متحول خواهد کرد.
استاندار گلستان موضوع جزيره آشوراده را از ديگر موضوعات مهم استاني برشمرد و گفت: اين جزيره آنقدر قابليت رشد و ترقي دارد که نه تنها منطقه‎هاي اطراف از آن بهر‎ه‎مند خواهند شد بلکه منفعت آن حاصل کل استان و حتي استان‎هاي همجوار مي‎شود.
وي با اشاره به اينکه براي جزيره آشوراده با يک سرمايه‌گذار بومي استان وارد مذاکره شده‎ايم، خاطرنشان کرد: در جلسه‎اي که اخيرا با رئيس سازمان محيط زيست برگزار شد تصميمات اوليه را اتخاذ کرده‎ايم و با انتخاب سرمايه‎گذار بومي و با رعايت مسائل زيست محيطي شاهد کلنگ‎زني پروژه‎هاي اين جزيره خواهيم بود.
وي افتتاح سايت پرورش ماهيان خاوياري و افتتاح سايت پرورش ميگو، افتتاح دهکده آموزشي مناسک حج، منطقه آزاد تجاري، راه‎آهن گرگان ـ اينچه برون را از مهمترين رخ دادهاي منطقه دانست.
قناعت با اشاره به توفقات دولت نهم و دهم اذعان داشت: در اين دولت وام ازدواج جوانان از 200 هزارتومان به 3 ميليون تومان رسيده است.
استاندار گلستان افزود: با خدمات دولت امروز هر ايراني در هر نقطه اراده کند ظرف 24 ساعت داراي خط مخابرات مي‎شود که قبل از اين دولت براي خيلي از اين مناطق باور کردني نبود.
وي با اشاره به مسکن مهر ابراز داشت: در فاز اول مسکن مهر گلستان تنها 36 هزار واحد تا نيمه اول سال 1391 به بهره‎برداري خواهد رسيد و اميد داريم در پروژه‎هاي مسکن نيز به جايي برسيم که هرکس اراده کند بتواند از يک مسکن مناسب بهره‎مند شود.
استاندار گلستان در بخش ديگري از سخنانش گفت : دشمنان قسم خورده ما با آرامش و رفاه اجتماعي ايران اسلامي مخالفند .
وي با تشريح توطئه هاي دشمنان افزود : همه توطئه گران داخلي و خارجي تلاش م کنند تا ملت ايران را با تحريمهاي بين المللي مواجه کنند غافل از اينکه مردم ايران هرگز از اصول و ارزشهاي انقلاب عقب نشيني نخواهند کرد .
قناعت با تأکيد بر وحدت و همدلي مسلمانان اعم اتز شيعه و سني اظهار داشت : اگر مسلمانان سراسر جهان با يکديگر متحد شوند ياري و نصرت الهي نيز در کار آنها خواهد بود .
مركز خدمات فناوري و كسب و كار استان گلستان كه از محل مصوبات سفر رياست جمهوري و با اعتباري بيش از 48ميليارد ريال اجرا شده است همزمان با دهه مبارك فجر با حضور استاندار گلستان  مورد بهره برداري قرار گرفت .
اجراي اين پروژه ملي در سال 1387 آغاز شد و با مساحتي حدود 4 هزار متر مربع در چهار طبقه، قابليت استقرار حداقل 25 شركت خدمات فني و مهندسي با برخورداري از امكانات نمايشگاهي، سايت کامپيوتر ، سالن آمفي تئاتر و جلسات، کتابخانه را دارا است.
اين مرکز با هدف ارتقا و بهينه‎سازي بنگاه‎هاي صنعتي و بهبود توان رقابتي آنها در بازارهاي ملي و بين‎المللي، و بکارگيري صحيح توان خدمات فني و مهندسي در حل مشکلات آنها فعاليت مي‎کند.
در ادامه مراسم نيز ، سالن ورزشي روستاي صحنه سفلي از توابع بخش مرکزي آق قلا  با متراژ 980 مترمربع در زميني به مساحت 200 متر با 5 ميليارد و 250ميليون ريال اعتبار که از محل اعتبارات استاني تامين شده است ، با حضور استاندار کلنگ زني شد.
استاندار گلستان سپس سيلوي فلزي زاهدي واقع در انبار قربان آباد را افتتاح کرد .
اين سيلو با ظرفيت 20 هزارتن و با هزينه بالغ بر 1 ميلياردو 640 ميليون تومان در عرض 10 ماه توسط بخش خصوصي ساخته شده است .



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4245.html )