عنوان خبر:دستاوردهاي هسته‌اي كشورمان متعلق به همه بشريت است
پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 01:57:38


دکتر احمدی نژاد : دشمنان در مواردي براي مانع‌تراشي در برنامه‌هاي هسته‌اي ايران، نرم‌افزارهاي مخربي را توليد و به سيستم‌هاي كشورمان ارسال كردند اما باز هم دانشمندان و متخصصين كشورمان بر آن غلبه كردند.



دکتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح سه دستاورد جديد صنعت هسته‌اي كشورمان با گراميداشت نام و ياد شهداي عرصه علم و فناوري، گفت: شهدا راه عزت و سرافرازي را نه فقط در برابر ملت ايران بلكه در برابر بشريت گشودند و ملت ايران اين راه را با قوت ادامه خواهد داد.

به گزارش پیام گلستان به نقل از صراط ، رييس‌جمهور با بيان اينكه سياهي كارنامه مستكبران منحصر به دوره برده‌داري و استعمار كه جزء سياه‌ترين ادوار تاريخ بشريت است، نمي‌باشد، خاطر نشان كرد: اقدامات مستكبران منحصر به تحميل جنگ‌ها،‌اشغالگري، ترور و تحقير ملت‌ها نيست، آنان امروز هم با سلطه بر مراكز مديريت اقتصاد و سياست جهاني، چپاول مدرن و پيچيده‌اي را تحميل كرده‌اند كه به طور سيستماتيك ثروت ملت‌ها را به غارت مي‌برند.

رييس‌جمهور نوع برخورد سلطه‌گران با علم و پيشرفت ملت‌ها را زشت‌تر از دوران برده‌داري و استعمار دانست و گفت: مستكبران علم و فناوري‌هاي برآمده از علوم پيشرفته را انحصاري كردند در حالي كه علم بايد در خدمت سعادت و رفاه ملت‌ها قرار گرفته و تنظيم روابط ملت‌ها بايد بر پايه علم باشد.

دکتر احمدي‌نژاد افزود: قدرت‌هاي زورگو علم را در انحصار گرفته و به ابزار سلطه و پيشبرد سياست‌هاي سلطه‌طلبانه و چپاولگرانه خود تبديل كردند در حالي كه علم ميراث بشري و حاصل تلاش همه بشريت است.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: يكي از خيانت‌هاي نظام سلطه اين است كه دانش هسته‌اي را معادل بمب تعريف كردند به گونه‌اي كه هرجا اسم دانش هسته‌اي مطرح مي‌شود بلافاصله بمب اتم در ذهن تداعي مي‌گردد در حالي كه فناوري و دانش هسته‌اي كاربردهاي گوناگون و مفيدي براي جامعه بشري دارد.

دکتر احمدي‌نژاد ادامه داد: دانش هسته‌اي در صنعت، كشاورزي، بهداشت، درمان، توليد نيرو كاربرد دارد و انرژي پاك و نسبتاً ارزاني است كه مي‌تواند موجب پيشرفت سريع ملت‌ها را فراهم كند اما زماني كه اسم آن معادل بمب تعريف مي‌شود در چنين صورتي بسياري از مسايل امنيتي،‌محدوديت‌ها و انحصارطلبي‌ها را بر آن تحميل مي‌كنند و اين ممنوعيت به گونه‌اي است كه پس از 80 سال صرفاً چند كشور معدود در دنيا از انرژي هسته‌اي استفاده مي‌كنند و بقيه ملت‌ها از آن محروم هستند.

رييس‌جمهور، تصريح كرد: هر ملتي كه جرات يافته و به دانش هسته‌اي نزديك شده است سلطه‌گران بلافاصله فشار، تحريم، توهين و هياهوهاي فراواني را به راه انداختند از اين رو بزرگترين خيانتي كه مستكبران مرتكب شده‌اند، خيانت به ساحت علم است.

دکتر احمدي‌نژاد، خاطر نشان كرد: دشمنان در موضوع هسته‌اي كشورمان بي‌ادبي و رفتارهاي زشتي داشتند و با توسل به روش‌هاي گوناگون سعي كردند از پيشرفت ملت ايران جلوگيري كنند، اما جوانان ايران اسلامي بر اراده ضدبشري آنان غلبه كردند.

رييس‌جمهور افزود: دشمنان در مواردي براي مانع‌تراشي در برنامه‌هاي هسته‌اي ايران، نرم‌افزارهاي مخربي را توليد و به سيستم‌هاي كشورمان ارسال كردند اما باز هم دانشمندان و متخصصين كشورمان بر آن غلبه كردند.

دکتر احمدي‌نژاد گفت: دشمنان همچنين در اقدامي گستاخانه و وقيحانه ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان را نيز در پيش گرفتند، زيرا نمي‌خواهند ملت ايران پيشرفت كند، چرا كه مي‌دانند اگر ملت‌ها عالمانه زندگي و پيشرفت كنند و مقتدر باشند، جايي براي چپاول گسترده آنها باقي نخواهد ماند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه دشمنان بسيار ضعيف‌تر از آن چيزي هستند كه نشان مي‌دهند، اظهار داشت: آنان همه توان خود را بكار گرفتند و حتي فرزندان ملت ايران را شهيد كردند تا اين ملت را از مسير پيشرفت متوقف كنند اما هزاران هزار جوان نام اين شهيدان را بر سينه خود نوشتند و ادامه راه آنها را مورد تاكيد قرار دادند.

دکتر احمدي‌نژاد خطاب به سلطه گران، گفت: شما را نصيحت مي‌كنم كه دست از اقدامات جنايتكارانه خود برداشته و كارنامه خود را سياه‌تر از اين نكنيد. هيچ كس باور نمي‌كند كساني كه 10 هزار بمب ذخيره كرده‌اند، ادعاي مخالفت با بمب داشته باشند و بي‌ترديد با طرح چنين موضوعي همه تاريخ شما را مسخره خواهد كرد.

وي خاطر نشان كرد: بي‌ترديد خون تك تك شهيدان عزيزمان به حساب قدرت‌هاي سلطه‌گر نوشته خواهد شد و ملت ايران روابط آينده خود را بر اين اساس با آنها تنظيم خواهد كرد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه دوران زورگويي و امپراطوري به پايان رسيده است، اظهار داشت: امروز دوره تاريخي سلطه‌گران به پايان رسيده و ديگر انديشه و رفتار ملت‌ها تغيير كرده است، بهتر است كه آنها هم به ملت‌ها پيوسته و رفتار خود را اصلاح كنند.

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به تهديدات سران برخي از قدرت‌هاي زورگو مبني بر اينكه همه چيز روي ميز است، تصريح كرد: بگذاريد آنقدر روي ميز بماند كه مثل خودتان و انديشه‌‌هايتان كه بوي تعفن آن تاريخ را پر كرده است، بپوسد.

رييس‌جمهور، اضافه كرد: بايد رفتار خود را اصلاح كرده و با ملت‌ها همراه شويد و بدانيد که نخواهيد توانست زشتكاري‌هاي خود را با حمله به ديگران بپوشانيد، چرا که امروز همگان مي‌دانند دشمنان تلاش دارند با ايجاد تهديدات مجازي ضعف‌هاي عميق و بنيان‌افكن خود را پنهان كنند.

دکتر احمدي‌نژاد، خاطر نشان كرد: ملت ايرن راه روشن خود را كه شهيدان باز كرده‌اند با قوت و قدرت ادامه خواهد داد.

رييس‌جمهور در ادامه به ويژگي‌ دستاوردهاي رونمايي شده اشاره كرد و در خصوص توليد مجتمع‌هاي سوخت استاندارد و كنترلي رآكتور تحقيقاتي تهران، يادآور شد: حدود 2.5 سال قبل نامه‌اي به آژانس بين‌المللي اتمي ارسال كرديم مبني بر اينكه سوخت رآكتور تهران در حال اتمام است و درخواست داديم كه مطابق مقررات و آيين‌نامه آژانس اين سوخت در اختيار ما قرار گيرد اما به بهانه‌هاي گوناگون متأسفانه اين موضوع انساني را به مسايل هسته‌اي ارتباط داده و قصد داشتند از تامين نياز ملت ايران به عنوان اهرم سياسي استفاده كنند و مسايلي را تحميل كنند كه استقلال و حركت علمي ملت ايران را مخدوش مي‌كرد در حالي كه رآكتور تهران رآكتور تحقيقاتي است كه راديودارو توليد مي‌كند.

دکتر احمدي‌نژاد، خاطر نشان كرد: همان موقع اعلام كرديم كه چنانچه سوخت 20 درصد در اختيار كشورمان ما قرار نگيرد، خودمان آن را خواهيم ساخت اما اعلام كردند كه ايران توانايي اين كار را ندارد و چنانچه فشارها را زياد كنند، ملت ايران در مقابل آنها كوتاه خواهد آمد.

رييس‌جمهور افزود: بيست فروردين سال 89 از متخصصين و دانشمندان ايراني خواسته شد كه توليد سوخت 20 درصد را در دستور كار قرار دهند و اگرچه پيش‌بيني شده بود كه توليد آن دو سال طول خواهد كشيد اما امروز چند ماه زودتر از آن موعد سوخت 20 درصد به توليد رسيده و در اختيار ملت ايران قرار گرفت.

دکتر احمدي‌نژاد،تصريح کرد: وقفه چندماهه‌اي كه در توليد راديوداروها بوجود آمد برخي از كشورهاي مدعي، قيمت اين داروها را چندين برابر افزايش دادند و بي‌شك غيرت مردان و زنان ايراني اجازه نمي‌دهد كه اينگونه تحميل‌هاي ناجوانمردانه را بپذيرد.

رييس‌جمهور در ادامه به افتتاح پروژه افزايش 50 درصدي توان توليد اورانيوم 3.5 اشاره كرد و گفت: امروز 6 هزار سانتريفيوژ مشغول كار است كه سه هزار سانتريفيوژ ديگر به آن اضافه شد و اين در حالي است كه در دوره‌اي مذاكره‌ كنندگان كشورمان درخواست مي‌كردند كه اجازه دهند تا چند سانتريفيوژ به منظور فعاليت‌هاي تحقيقاتي مشغول بكار باشد كه آنان آن را نپذيرفتند اما امروز 9 هزار سانتريفيوژ با طراحي و ساخت ايراني در حال چرخش است.

دکتر احمدي‌نژاد، سانتريفيوژ نوع جديدي كه ظرفيت آن سه برابر سانتريفيوژ‌هاي قبلي است را دستاورد مهم ديگر دانشمندان كشورمان عنوان كرد و اظهار داشت: با جايگزيني اين سانتريفيوژ‌ها عملاً توان غني‌سازي كشورمان سه برابر افزايش خواهد يافت.

رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد؛ كشورمان در موضوع هسته‌اي به جايگاهي برسد كه تمام نيازهاي هسته‌اي خود را در داخل كشور تأمين كرده و ديگر احتياجي به ساير کشور ها بخصوص افراد ناجوانمرد نداشته باشد.

دکتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: خون شهداي عرصه علم و فناوري، همت، خداخواهي و اراده ملت ايران را براي رسيدن به قله‌هاي پيشرفت و عزت مضاعف كرده است.

رييس‌جمهور دستاوردهاي علمي كشورمان را متعلق به همه بشريت دانست و گفت: ملت ايران مانند سلطه‌گران نيست كه علم را در انحصار خود قرار دهد و طبق مقررات آژانس بين‌المللي اتمي آمادگي دارد دانش و فناوري خود را در اختيار كشورهاي عضو آژانس بدون هيچ چشم‌داشتي و حتي گرو كشي سياسي قرار دهد.

دکتر احمدي‌نژاد با اشاره به ادعاي كشورهاي غربي براي مذاكره و گفتگو، اظهار داشت: ملت ايران همواره اهل گفتگو و مذاكره است اما هدف سلطه‌گران از طرح گفتگو و مذاكره اين است كه چماقي را بلند كرده و انتظار دارند كه هر آنچه را كه مي‌خواهند، امضاء شود و بدون ترديد نمي‌توان نام اين كار را مذاكره گذاشت.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: موضوع هسته‌اي از مسايل سياسي و درگيري مستكبران با ملت ايران جداست و بهانه‌تراشي آنان همواره ادامه خواهد داشت و بي‌ترديد مسئولين به رايزني هاي خود در عرصه‌هاي سياسي ادامه خواهند داد، ولي بايد متخصصين و دانشمندان فعاليت‌هاي خود را باقوت ادامه دهند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه ملت ايران هراسي از هياهو و جنجال‌آفريني سلطه‌گران ندارد، اظهار داشت: تاريخ ملت ايران سرشار از قلدراني است كه قصد داشتند ملت ايران را از بين ببرند اما ملت ايران ماند و آنها حتي نامشان هم در تاريخ نمانده و محو شدند.

دکتر احمدي‌نژاد در ادامه از ضرورت تأسيس چند رآكتور به اندازه نياز كشور در نقاط مختلف كشور خبر داد و گفت: از عرصه‌هايي كه براي كشور ضرورت دارد و متخصصين بايد براي انجام آن اقدام كنند اين است كه چند رآكتور مانند راکتور تهران براي توليد راديوداروهاي مورد نياز مردم در نقاط مختلف كشور احداث کنند و مطابق پيش بيني هاي انجام شده 4 راکتور ديگر براي کشور نياز است.

رييس‌جمهور همچنين حفاظت از دانشمندان و متخصصين برجسته كشورمان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد موضوع حفاظت از جان تمام متخصصان و دانشمندان جدي گرفته شود و تاكيد دارم كه از جان دانشمندان كشورمان به طور كامل حفاظت شود.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: مجموعه دانشمندان، متخصصين و كاركنان عرصه هسته‌اي جزء يك خانواده هستند و دستاوردهايي كه حاصل مي‌شود نتيجه تلاش همه آنها است و اين خانواده جزء عزيزترين خانواده ملت محسوب مي گردد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4283.html )