عنوان خبر:فعالیت 7 مرکز مکانيزه معاينه فني خودروهاي سبک در سطح استان
جمعه 28 بهمن 1390 - 03:26:23


معاون امور عمراني استاندار گلستان گفت :
تعداد 7 مرکز مکانيزه معاينه فني خودروهاي سبک در سطح استان در شهرهاي گرگان ( 2 مرکز ) – کردکوي - بندرترکمن- مينودشت- علي آبادکتول و گنبد فعال و مشغول خدمت رساني هستند .



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، عبدالرضا دادبود عصر ديروز در جلسه شوراي ترافيک و کميسيون ايمني حمل و نقل جاده اي استان اظهار داشت : از ابتداي امسال تاکنون بيش از 106 هزار خودروي سبک جهت تست ادواري و اخذ تائيديه فني و ايمني در اين مراکز بازديد شده اند که در مقايسه با حجم تعداد خودروهاي موجود در استان تعداد کمي است .
قائم مقام شوراي ترافيک و کميسيون ايمني حمل و نقل جاده اي استان افزود : باتوجه به اينکه تردد خودروهاي فاقد برگه معاينه فني برابر مقررات تخلف محسوب مي شود ، مردم بايستي  براي سلامتي جامعه و کاهش آلايندگي و ايمني خودروهاي خود اهميت بيشتري قائل شوند .
وي با بيان اينکه مردم بايد خودروي خود را در موعد مقرر جهت اخذ برگه معاينه فني مورد آزمايش قرار دهند ، خاطرنشان کرد : اين امر نيازمند فرهنگ سازي و جديت بيشتر مردم ، پليس و ساير دستگاههاي اجرايي استان در اجراي قوانين است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فرارسيدن سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي و تردد مسافران تاکيدکرد : شهرداران و اداره کل راه و ترابري استان که مجريان سرعت کاه هستند موظفند سرعت کاه هاي داراي نقص و نا ايمن را تا قبل از آغاز سال جديد رفع نقص و ايمن سازي نمايند .
مهندس دادبود همچنين گفت : طرح موقت رمپ ورود و خروج به کمربندي گاليکش تا زمان اجراي ميادين ورودي شهر گاليکش با هدف ايمن سازي تردد وسائط نقليه و تنظيم ورود و خروج شهر اجرا ميگردد.
قائم مقام شوراي ترافيک و کميسيون ايمني حمل و نقل جاده اي استان اضافه کرد : با اجراي اين طرح موقت ، انتظارات مردم در خصوص روان سازي  ترافيک اين مسير ، علي الخصوص در ايام عيد و افزايش تعداد مسافرت ها برآورده مي شود .
به گفته معاون امور عمراني استانداري گلستان ؛ بعد از بازگشايي کمربندي ، شاهد کاهش بار ترافيکي خودروهاي عبوري از معبر اصلي شهر خواهيم بود .



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4288.html )