عنوان خبر:بعضي از افراد با خريد مبالغ ميلياردي سكه به اقدامات دشمن دامن مي زدند
جمعه 28 بهمن 1390 - 03:33:04


وزير اطلاعات با اشاره به پخش مستندي از باشگاه خبرنگاران در شبهاي گذشته از رسانه ملي گفت:

کشورهاي منطقه ما در فتنه 88 حضوري فعال داشتند براي مثال شما برنامه شبهاي گذشته رسانه ملي را ديديد که مشخص شد چه کساني در مجلس امير عبدالله شرکت داشتند...




به گزارش  پیام گلستان به نقل از رجانیوز ، حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات در همايش "مسجد، حماسه حضور دشمن‌شكن" كه صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور دو هزار نفر از ائمه جماعات استان تهران برگزار شد، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در 14 بهمن ماه گفت: رهبري فرمودند مهمترين نقطه قوت جمهوري اسلامي در 33 سالي كه از آن مي گذرد غلبه بر تمامي چالش ها تا به امروز بوده است .

وزير اطلاعات افزود: دستگاه اطلاعاتي كشور با اشرافي كه در حوزه مسائل داخلي و خارجي دارد و به عنوان بازوي اطلاعاتي نظام با تمامي اقدامات دشمنان در حال مقابله است .
مصلحي با اشاره به ماهيت كار اطلاعاتي وزارت اطلاعات بيان كرد: به دليل ماهيت كار اطلاعاتي،اين وزارت، اطلاعات اندكي را به اطلاع عموم مي رساند و اين در حاليست كه از منظر دستگاه اطلاعاتي جنگ نرم و همه جانبه اي عليه جمهوري اسلامي در حال انجام است.
***طراحي گسترده دشمن در تمامي حوزه‌ها با توسل به جنگ نرم
وزير اطلاعات با بيان اينكه وقتي صحبت از جنگ نرم مي شود عده اي در چارچوب مطالعات كتابخانه اي به جمع بندي مي رسند گفت: وزارت اطلاعات با استناد به مدارك و اطلاعات دقيقي كه در اختيار دارد مي گويد كه دشمن طراحي گسترده اي در همه حوزه ها عليه جمهوري اسلامي داشته و البته اين جنگ نرم آسيب هايي را براي ما به وجود آورده ولي در كنار اين تهديدات فرصت هاي مناسبي نيز براي جمهوري اسلامي رقم خورده است.
مصلحي با اشاره به جنگ نرم و واژه شناسي اين جنگ براساس گفتمان رهبري تاكيد كرد: جنگ نرم جنگي  آرام، بدون سرو صدا، بدون احساس و عليه جبهه خودي است كه داراي اهداف متعدد و تغييرات استراتژيك در جبهه هاي مختلف است.
وي ادامه داد: يكي ديگر از ويژگي هاي جنگ نرم تاثير گذار بودن اين جنگ است؛ چرا كه جنگ نرم مخاطب ساز، آسيب آفرين، تضاد آفرين و يآس آفرين است.
مصلحي افزود: با اين فرض ما به عمق و پيچيدگي طراحي و معادله دشمنان پي مي بريم كه ببسياري از كارشناسان به سادگي قادر به تشخيص جبهه هاي مختلف جنگ نرم از يكديگر نيستند.
وزير اطلاعات خاطرنشان كرد: بصيرت، بصيرت بخشي و عنصر بصيرت پذيري از مهمترين لوازم ايجاد بصيرت در جامعه است .
*** راهپيمايي 22 بهمن، نشانه بصيرت‌پذيري مردم بود
وزير اطلاعات با اشاره به حضور پرشكوه و دشمن شكن در راهپيمايي 22 بهمن اظهار داشت: راهپيمايي 22 بهمن، نشان‌دهنده بصيرت پذيري مردم بود چرا كه در وضعيت فعلي اقتصادي و تحريم‌ها، مردم با حضور به موقع خود كه به تعبير رهبري از آن به عنوان موقعيت شناسي و بصيرت پذيري مردم ياد كردند فتنه هاي دشمنان خنثي شد.
مصلحي با اشاره به اينكه موضوع جنگ نرم و هجمه دشمن نقطه بسيار قابل توجهي است گفت: مقام معظم رهبري از سال 68 به بعد جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگي را براساس اهميت آن در سال هاي مختلف با عنوان هاي مختلفي به كار بردند كه اين عنوان ها همچون مبارزه فرهنگي جبهه فرهنگي، بيماري فرهنگي، توطئه فرهنگي، سلطه فرهنگي، كارزار فرهنگي، نبرد فرهنگي، انحطاط فرهنگي بوده و عنوان جنگ نرم آخرين عنواني است كه ايشان در سال 88 به كار بردند.
مصلحي افزود: من به عنوان مسئول دستگاه اطلاعاتي كشور تاكيد مي كنم كه تمامي اين واژه ها و به كار گيري آن از جانب مقام معظم رهبري در واكنش و برمبناي طراحي ها و برنامه ريزي هاي دشمن بوده چرا كه در اين برنامه ريزي ها دشمن در تمامي مقاطع با توجه به موضوعات روز اقدام كرده است.
وزير اطلاعات با اشاره به اينكه در هر موقعيتي راهبرد تهاجمي دشمن و حمله و اقدام او تغيير كرده، گفت: در دوره سازندگي متناسب با آن دوره، در دوره اصلاحات و در دوره اصولگرايي نيز اقدامات تهاجمي دشمن متناسب با آن زمان بوده است.
وزير اطلاعات ادامه داد: مسئله خواص واژه اي است كه رهبري طي 12 سال گذشته بارها در دو مفهوم مثبت و منفي آن را تعريف كردند جنبه مثبت تعريف رهبري از خواص يعني به كار بردن كلماتي همچون خواص مذهبي، خواص جبهه حق، خواص اهل حق و خواص با بصيرت و جنبه منفي خواص كه در بيانات مقام معظم رهبري به كار برده شده با كلماتي همچون، خواص مردود، خواص بي بصيرت، خواص غافل، خواص فرصت طلب، خواص مطرود، خواص غرب گرا، خواص دنيا زده، خواص ترسو و فاقد شجاعت بوده است.
*** تلاش جمعي تمام گروههاي معاند براي براندازي نظام در فتنه 88

وزير اطلاعات در تحليل شرايط داخلي و حوادث فتنه 88 و تحولات پس از آن بيان كرد: فتنه 88 وضعيتي را داشت كه همه گروه ها معاند انقلاب از جمله آمريكايي ها، موساد ومنافقين و تمامي مجموعه ها دست به دست هم داده بودند تا نظام را براندازند.
وي با اشاره به پخش مستندي از باشگاه خبرنگاران در شبهاي گذشته از رسانه ملي گفت: کشورهاي منطقه ما در فتنه 88 حضوري فعال داشتند براي مثال شما برنامه شبهاي گذشته رسانه ملي را ديديد که مشخص شد چه کساني در مجلس امير عبدالله شرکت داشتند،مهاجراني و نوري زاده در آن مجلس دعوت بودند.
وي در ادامه به سفر چندي پيش خود به عربستان اشاره و به بيان خاطره اي پرداخت و گفت: يکي از معاونان من در آن سفر به يک مسوول ارشد عربستاني گفت شما قرار است در فلان تاريخ جشني برگزار کنيد که از معاندين نظام ما براي شرکت در آن دعوت کرده ايد و قرار است کمک 18 ميليون دلاري نيز به آنها داشته باشيد.
وي افزود: اين که اين اطلاعات را از کجا بدست آورده ايم سبب حيرت مقامات عربستان شده بود.
مصلحي ادامه داد: اشراف اطلاعاتي دستگاه اطلاعاتي كشور بر موضوعات مختلف شعار نيست و شرايط داخلي كشور به خصوص بعد از فتنه 88 و تحولات پس از آن و همچنين تحولات بي سابقه بيداري اسلامي، ما را بر ا ين مسئله وامي‌دارد كه بايد با نگاه جديدي به موضوعات مختلف نگاه كنيم.
*** هدايت آشوبهاي داخلي از طريق فضاي مجازي
وي با اشاره به اينكه بايد در مقطع كنوني كه نظام با تهديدات جديدي روبرو است، گفت: نمونه بارز به وجودآمدن تغييرات جديد در تهديد دشمن عليه نظام، به وجود آمدن شبكه هاي اجتماعي در اينترنت است كه در جريانات فتنه 88 ما بارها شاهد هدايت افراد از طريق سيستم هاي كامپيوتري در فضاي سايبري بوديم.
ورير اطلاعات با اشاره به موتورهاي جستجوي اينترنتي بعنوان ابزار جاسوسي آمريكا گفت: وقتي واژه اي را در اينترنت جستجو مي كنيد اطلاعات مورد درخواست، شما داده نمي شود بلكه اطلاعات متناسب با راهبرد تهديدات جديد و جنگ رواني آمريكا در اختيار شما قرار مي گيرد.
مصلحي ادامه داد: راهبرد ديگر دشمن حاكميت دوگانه بود و بعد از به نتيجه نرسيدن اين مسئله، دشمن به سراغ مهار داخلي يعني ضربه زدن  به نظام جمهوري اسلامي از درون رفت كه اين ضربه از طريق فتنه 88  نمايان شد .
وزير اطلاعات، راهبردي بعدي دشمن را دو قطبي سازي جامعه دانست و تاكيد كرد: جنگ نرم آمريكا در تمامي مراحل اقتضايي و سيال بوده و بر مبناي فرصت هاي داخلي طراحي مي شود در چنين فرايندي بايد مديريت هوشمندي به وجود بيايد كه اين مديريت هوشمند كشور را به تاكتيك هاي مبارزه با اين تهاجم تجهيز مي كند.
مصلحي با اشاره به اينكه سايت وزارت كشور در زمان انتخابات هك شده بود بيان كرد: شخص هكر اكنون در اختيار ما است و دشمنان بعد از هك سايت وزارت كشور خود به اين نتيجه رسيدند كه در انتخابات تقلبي رخ نداده است .
مصلحي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه انتخابات مصونيت بخش است، گفت: كليد واژه فرمايشات رهبري حضور گسترده، مجلس صالح و قوي، رقابت سالم، دقت مجريان و مراقبت مردم و مسولين از امنيت كشور و حفظ هوشياري آنان است.
*** راهبرد جريانات فتنه‌گر و معاند براي چالش در انتخابات
مصلحي تاكيد كرد: راهبرد جريانات فتنه و گروه هاي معاند براي مقابله با نظام از تبديل انتخابات به چالشي امنيتي براي نظام، كاهش سطح مشاركت مردم، خراب كردن مدل الگويي جمهوري اسلامي در سطح منطقه تشكيل مي‌شود.
وزير اطلاعات با اشاره به اين كه حضور گسترده مردم در انتخابات مي تواند به الگو گيري بيش از پيش جمهوري اسلامي در جهان اسلام كمك كند، بيان كرد: تلاش دشمن بر اين است كه با كاهش حضور مردم در انتخابات بگويد كه حضور مردم ايران كمتر از حضور مردم مصر در انتخابات بوده و اين موضوع شكننده است .
مصلحي با اشاره به برنامه ريزي دشمن براي مقابله با نظام تاكيد كرد: اساسي ترين سناريو دشمن در مقابله با نظام در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تلاش در راستاي كاهش و عدم مشاركت مردم است چرا كه از ديدگاه دشمنان نظام ميزان مشاركت مردم در انتخابات به معناي مقبوليت نظام از سوي مردم است و اين در حاليست كه مشاركت گسترده مردم در انتخابات الگو پذيري جمهوري اسلامي را در سطح منطقه به همراه دارد و جريان فتنه و ضد انقلاب بارها از مشاركت حداكثري مردم اظهار نگراني كرده اند .
وزير اطلاعات با اشاره به طراحي هاي دشمن براي تمامي گروه هاي نظام بيان كرد: براساس اطلاعاتي كه در اختيار وزارت اطلاعات است، دشمن براي تاثيري گذار بر انتخابات، تلاش خود را در جهت تاثيري گذاري بر مسئولين نظام، تاثير گذاري بر جريانات سياسي، تلاش و برنامه ريزي براي تاثير گذاري بر مردم و افكار عمومي جامعه متمركز كرده است.
وزير اطلاعات ادامه داد:‌ تلاش براي برجسته‌سازي كاذب اختلاف ميان مسئولين، بحران سازي پيرامون مسائل تحريم، معطوف كردن  مسئولين نظام به امور ديگر و همچنين ايجاد نگراني و ترس در زمينه مديريت اقتصادي كشور از برنامه هاي دشمن براي گروه هاي مختلف در آستانه انتخابات است.
مصلحي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري پيرامون شرايط حاكم بر كشور اظهار داشت: ما موظفيم كه ويژگي هاي بدر و خيبر را براي مردم تشريح كنيم و جريانات سياسي  بايد توجه كنند كه دشمن ميان آنها انشقاق و دو دستگي ايجاد نكند .
مصلحي گفت: سرويس هاي اطلاعاتي اسراييل، فرانسه و انگليس و برخي از كشورهاي اروپايي و همچنين نمايندگان فتنه گران با استقرار يافتن در اين سرويس ها به عنوان حلقه خارجي عمل مي كنند و در داخل هم حلقه ديگري شكل گرفته كه اين دو با يكديگر ارتباطات مستمر دارند و يكي از مباحث مشتركي كه دنبال مي كنند تحريم و فضا سازي منفي از انتخابات براي مردم و تحريك گروه ها براي عدم مشاركت در انتخابات و همچنين تلاش براي ايجاد شكاف در مجموعه گفتمان ارزش مداري است كه رهبري آن را طراحي كرده‌اند.
مصلحي با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در رقابت هاي سالم انتخاباتي تاكيد مي كنند گفت: تاكيد ايشان بر رقابت هاي انتخاباتي سالم براي اين است كه افراد پايبند به نظام در رقابت هاي انتخاباتي خود مراقب اقدامات خود باشند .
*** ايجاد شوك هاي كاذب اقتصادي؛ دامن زدن به القائات دشمن
مصلحي با اشاره به ايجاد شوك هاي كاذب در زمينه اقتصادي به خصوص در مسائل سكه و ارز اظهار داشت: بعضي از افراد داخل كه جزو مجموعه نظام بودند در شوك بازار سكه و ارز مبالغ ميلياردي سكه خريده بودند و تحت القاي دشمن قرار گرفته بودند و با بي توجهي خود به اقدامات دشمن دامن مي زدند .
مصلحي تاكيد كرد: بحران سازي در ابعاد مختلف به خصوص در زمينه اقتصادي و سياه نمايي از مسايل كشور در دستور كار جريان فتنه قرار دارد.
وي ادامه داد: زير سوال بردن دستاوردهاي نظام، ناكارآمد جلوه دادن آن و القاي تقابل بين علما و بزرگان ديني، تلاش براي تخريب ستون هاي حمايتي نظام مثل بسيج، سپاه و روحانيت همچنين در دستور كار دشمن قرار دارد.
*** دشمن، انتخابات را فرصتي سياسي براي امنيت زدايي از جمهوري اسلامي ايران مي داند
وزير اطلاعات با اشاره به اينكه دشمن قصد دارد انتخابات آتي مجلس را به صحنه جنگ داخلي تبديل كند گفت: شوراي هماهنگي موسوم به راه سبز به قصد تبديل كردن انتخابات آتي مجلس به صحنه جنگ داخلي ماموريت ويژه يافته و بستر سازي ها و برنامه ريزي هاي رسانه اي و ماهواره اي ضد انقلاب در اين راستا متمركز شده است.
مصلحي با اشاره به فراخوان 25 بهمن فتنه گران براي ايجاد آشوب و اغتشاشات در كشور وساير نقاط كشور بيان كرد: ديديم كه فتنه گران از مردم جوابي نگرفتند و بعد از فراخوان آنان در 25 بهمن هيچ اتفاقي در كشور رخ نداد.
مصلحي تاكيد كرد: باعنايت خداوند و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي وتلاش مسولين و زحمات دستگاه هاي اطلاعاتي دشمن در هيچ يك از اين زمينه ها به پيروزي نرسيده و نخواهد رسيد.
مصلحي با اشاره به اينكه دشمنان و جريان فتنه و ضد انقلاب نتوانستند در بحث ثبت نام كانديداها تاثيري داشته باشند گفت: با وجود اينكه قانون جديد مدرك تحصيلي تصويب شده بود ما شاهد ثبت نام تعداد قابل توجه نامزدها بوديم و مجموعه دشمنان نظام از تسخير مجلس مايوس شدند.
*** آمريكا به طور جدي نگران الگوگيري و الگو پذيري كشورهاي عربي از جمهوري اسلامي است
وي ادامه داد: در اجلاس بيداري اسلامي كه با حضور جواناني از كشورهاي مختلف اسلامي در تهران برگزار شد ما شاهد بازخوردهاي بازگشت اين جوانان به كشورهاي خودشان بوديم و همين جوانان در  اينترنت شبكه مجازي راه اندازي كرده اند.
مصلحي در پايان تاكيد كرد: انتخابات آتي مجلس، راه را براي انتخابات آينده رياست جمهوري هموار مي كند و دشمن قصد دارد وجود درگيري را در نظام امري نزديك جلوه بدهد ولي دستگاه اطلاعاتي كشور با قوت و اقتدار  با ياري خداوند در مقابل تمامي هجمه ها استوار ايستاده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4295.html )