عنوان خبر:بهسازي نظام اجتماعي مهمترين وظيفه مسئولين است
شنبه 29 بهمن 1390 - 23:10:49


معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان گفت :
تمام فعاليتهايي که در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، پيشگيري و درمان اعتياد صورت مي پذيرد در راه بهسازي جامعه و نظام اجتماعي است و اين مهمترين وظيفه مسئولين بشمار مي رود.



به گزارش پیام گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، عليرضا جمشيدي در ششمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاري افزود : در حوزه ترک اعتياد کارهاي مهمي طي سال 90 در استان به انجام رسيده که از مهمترين آنها مي توان به راه اندازي فاز اول مرکز ترک اعتياد اجباري توسکستان و افزايش تعداد کمپ هاي ترک اعتياد داوطلبانه از 8 کمپ سال 89 به 18 مرکز در سال 90 اشاره کرد .
وي ادامه داد تعداد مراکز درماني معتادين هم از 77 مزکز در سال 89 به 130 مرکز افزايش يافته که اين امر بيانگر يک نگاه رو به توسعه و پيشرفت در حوزه هاي پيشگيري و درمان اعتياد در استان گلستان است.
جمشيدي افزود: استان گلستان جزء هفت استان داراي مرکز ترک اعتياد بانوان در کشور است و تعداد 3 مرکز بانوان در گلستان وجود دارد که از نظر تعداد مراکز پس از استان تهران در کشور حائز رتبه دوم هستيم.
وي با تشکر از زحمات شبانه روزي پرسنل خدوم نيروي انتظامي اظهار داشت : افزايش آمار کشفيات مواد مخدر در استان گلستان باعث عدم دسترسي آسان و افزايش قيمت مواد مخدر گرديده که اين امر ميتواند گام بلندي در راستاي ريشه کن کردن اين بلاي خانمانسوز باشد.
معاون استاندار خاطر نشان کرد: بايد با همفکري و همکاري دست در دست هم دهيم و در راه جهت گيري صحيح تدبير کنيم تا خدمات را در اين حوزه از لحاظ  کمّي و کيفي بالا برده و با کمي همت بيشتر و اتخاذ تدابير اجرايي موضوع اعتياد را در استان ، تا حدود زيادي مرتفع سازيم.
وي در پايان خواستار رقابتي نمودن مراکز درماني معتادين و سخت گيري لازم در تأييد صلاحيت افرادي که درخواست مجوز راه اندازي اين مراکز را دارند شد.
جمشيدي همچنين بر نظارت ، کنترل و حساسيت در توزيع متادون و شربت ترياک توسط کميته درمان تأکيد کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4307.html )