عنوان خبر:آسوشیتدپرس گزارش داد: وحشت از قدرت ایران، خواب را از چشمان مقامات آمریکایی ربود
يكشنبه 30 بهمن 1390 - 02:23:57


اما روی دیگر این ماجرا نگرانی جدی مقامات آمریکایی از توان و قدرت تسلیحاتی و نظامی ایران است. در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که در طول هفته گذشته اعلامیه‌ای دولتی در محافل مختلف آمریکا مبنی بر حمله ایران به خاک این کشور توزیع شده است...



به گزارش پیام گلستان به نقل از بولتن نیوز ،  اگر چه در حال حاضر ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به کمک اذناب خود در غرب، جنگ تمام عیار رسانه ای را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده اند اما در پس آن می توان به خوبی به وحشت مقامات آمریکایی و اسرائیلی از توان نظامی ایران پی برد.

بر این اساس آنها سعی کرده اند با برنامه ریزی و پیاده سازی طرح ترورهایی چون ترورهای اخیر در تایلند و هند که اتفاقا شیوه آن دقیقا شبیه شیوه ترور دانشمندان هسته ای ایران است، افکار عمومی جهان را علیه جمهوری اسلامی ترغیب کنند.

اگر چه مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند با موضوعاتی چون ترور و کشتار انسان ها مخالف اند و اساسا نیازی هم به انجام چنین مسائلی ندارند – چرا که رویکرد انقلاب اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب، رویکرد فرهنگی بوده و هست- اما روی دیگر این ماجرا نگرانی جدی مقامات آمریکایی از توان و قدرت تسلیحاتی و نظامی ایران است. در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که در طول هفته گذشته اعلامیه‌ای دولتی در محافل مختلف آمریکا مبنی بر حمله ایران به خاک این کشور توزیع شده است.

در این اعلامیه که یک نسخه از آن در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته، آمده است که آمریکا نگران است که ایران به فکر ترتیب دادن حملاتی در خاک آمریکا باشد و پیش‌بینی شده است که افراط‌گرایان خشونت‌طلب در آمریکا دست به تهدید و اقدامات خشونت‌آمیز علیه سازمان‌های یهودی در خاک این کشور بزنند.

این اعلامیه در عین حال تأکید کرده است که هنوز هیچ اطلاعات مشخصی در خصوص هدف قرار گرفتن سازمان‌های یهودی از سوی ایران و عوامل آنها در دست نیست.

مایکل داونینگ، معاون پلیس لس‌آنجلس و فرمانده اداره ضد تروریسم و عملیات ویژه این اداره پلیس، گفته است: «حملات صورت گرفته در خارج، میزان اضطراب همه افراد را تا حدی بالا می‌برد.»

در کنار لس‌آنجلس، نیویورک با داشتن جمعیت قابل توجهی از یهودیان آمریکایی نیز در چند وقت گذشته نسبت به هر گونه احتمال عملیات سازمان‌دهی شده از سوی ایران، گوش به زنگ است.

از سویی دیگر میچل سیلبر، دبیر تحلیل داده‌های اطلاعاتی در اداره پلیس نیویورک، در مطلبی در وال استریت ژورنال، تهدید ایران را مسئله جدیدی ندانسته و گفته است که عملیات بعدی ایرانی می‌تواند در خاک آمریکا صورت بگیرد.

پیتر کینگ، دبیر کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرده است که ایران و حزب‌الله لبنان قابلیت صورت دادن حملات در خاک آمریکا را دارند و افزوده است که در دو هفته گذشته دو گزارش اطلاعاتی در خصوص تهدیدهای ایران دریافت کرده است.

در کنار این ابراز نگرانی‌ها، رونالد برجس، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی، اگرچه قابلیت اقدامات ایران را گوشزد کرده اما احتمال حملات ایران و ایجاد درگیری میان دو کشور را بعید دانسته است.

از دیگر سو، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه، نیز تأکید کرده است که حاکمان ایران در چند وقت اخیر بیش از یک سال گذشته ما را مستقیما مورد تهدید قرار داده‌اند.

شاید اشاره مک کین به اظهارات وزیر دفاع و دیگر مقامات نظامی ایران باشد که در این چند وقت اعلام کرده اند که در صورت هر گونه تهدیدی علیه ایران، با شدیدترین وضع ممکن پاسخ خواهیم داد. از طرف دیگر رهبر انقلاب نیز در خطبه های اخیر خود در نماز جمعه به صراحت عنوان کردند که تهدید به جنگ به ضرر آمریکا است و خود جنگ ده برابر بیشتر به ضرر آمریکا.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4312.html )