عنوان خبر:برگزاری حدود 50 هزار نفر ساعت آموزش انتخاباتي
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 00:27:07


مديرکل آموزش و پژوهش استانداري گلستان اعلام کرد:
حدود 50 هزار نفر ساعت از اعضا و کاربران رايانه شعب اخذ راي استان در حال فراگيري دوره هاي آموزشي مرتبط با انتخابات هستند.



به گزارش پیام گلستان "حسين گرايلي" در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان گفت: تاکنون نيز 13 هزار نفر ساعت از فرمانداران و کارشناسان سياسي و فناوري فرمانداريها و بخشداران و اعضاي کميته فناوري بخشداريها و نيز هيئت هاي اجرايي حوزه انتخابيه آموزش هاي لازم در امر انتخابات را در قالب 31 دوره به صورت حضوري و عملي فرا گرفتند.
وي افزود: اين دوره ها شامل آشنايي با امور انتخابات، حفاظت و امنيت انتخابات، مديريت اجرايي در امر انتخابات، راهبري سيستم جامع انتخابات، راهبري و کاربري سيستم جامع اتوماسيون فرآيندهاي انتخابات، کاربري ثبت نام الکترونيکي داوطلبان، دوره هاي آموزشي اعضاي هيئت هاي اجرايي، آشنايي با قوانين و مقررات برگزاري انتخابات و غيره مي باشد.
گرايلي اضافه کرد: آموزش فرمانداران، بخشداران، اعضاي کميته فناوري و کارشناسان سياسي انتخابات به صورت متمرکز در در دفتر آموزش و پژوهش استانداري و آموزش هيئت هاي اجرايي در مراکز حوزه انتخابيه برگزار شده است.
وي اظهارداشت: دوره هاي آموزشي مربوط به انتخابات از آذرماه سال جاري شروع شده و تا زمان برگزاري انتخابات همچنان ادامه دارد.
مسئول کميته آموزش ستاد انتخابات استان گلستان گفت: اکنون نيز در حال برگزاري دوره هاي آموزشي براي اعضاي شعب و نمايندگان فرمانداريها بوده که براساس برنامه زمان بندي شده از 23 بهمن شروع  شده و همچنان ادامه دارد.
گرايلي با اشاره به اينکه اين دوره ها براساس شرايط شهرستانها و با هماهنگي اداره کل سياسي انتخابات و فرمانداريها برگزار شده ، ادامه داد: در اين دوره ها علاوه بر ارائه جزوات تخصصي از تجهيزات کمک آموزشي، عملي و يا برخي از آموزش هاي مربوط به کاربران به صورت online  استفاده شده است.
وي گفت: پس از برگزاري هر دوره براي کاربران رايانه و کارشناسان سياسي انتخابات مانورهاي مختلفي مانند ثبت نام الکترونيکي به اجرا درآمده که استان موفقيت هاي بالايي را در اين زمينه کسب کرده است.
گرايلي افزود: اين مديريت از زمان صدور ابلاغ رئيس ستاد انتخابات کشور با انتخاب نمايندگاني از اداره کل سياسي انتخابات، صدا و سيما و دفتر فناوري 9 جلسه در کميته آموزش ستاد انتخابات استان تشکيل داده و کارگاه ها و نرم افزارهاي آموزشي را براي رايانه اي برگزار کردن انتخابات با نام V-P-N مختص مجريان و دست اندرکاران انتخابات برگزار و نصب کرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4322.html )