عنوان خبر:آبنماي ميدان شهرداري گرگان راه‌اندازي مي‌شود
يكشنبه 18 مهر 1389 - 19:53:41


محسن احمدي معاون فني و عمران شهرداري گرگان اظهار داشت: ميدان شهرداري به عنوان يكي از قديمي‌ترين ميادين اين شهر و همچنين به دليل حجم بالاي تردد خودروها و عابرين همواره مورد توجه شهروندان و شهرداري بوده بنابراين طراحي المان اين ميدان (به دليل فرسودگي) به مسابقه گذاشته شد كه پس از اعلام برنده و انجام مراحل انتخاب پيمانكار المان اين ميدان تعويض گشت.



وي ادامه داد: علاوه بر طراحي المان به طراحي و اجراي آب نماي داراي حركت هارموني ميدان نيز توجه شده و با استفاده از مصالح نوين و در قالب طرحي زيبا مجموعه‌اي متفاوت از گذشته بزودي راه‌اندازي مي‌شود.
معاون فني و عمران شهرداري گرگان خاطرنشان كرد: به طور همزمان موانع موجود در ميدان از جمله تيرهاي روشنايي و تابلوهاي هدايت مسير نيز جابه‌جا خواهند شد.
احمدي هزينه اين اقدام را بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال اعلام كرد.
وي خاطرنشان كرد: در طراحي المان اين ميدان از آرم شهرداري گرگان به عنوان نماد ميدان استفاده شده است.
المان ميدان شهرداري با قدمتي 30 ساله در حال فرسوده شدن است و با هدف بهسازي و پويايي محيط شهري، شهرداري در اسفند ماه 1387 با به فراخوان گذاشتن طرح اين ميدان از عموم هنرمندان دعوت به همكاري كرد و پس از طي مراحل و برگزاري جلسات متعدد توسط هيئت داوري طرح‌هاي برتر برگزيده و از بين آنها بهترين طرح براي اجرا انتخاب شد.
طرح انتخاب شده طرحي متناسب با ميدان و جداره اطراف آن است.
در اين فراخوان حدود 17 نفر از هنرمندان گرگان شركت كردند كه در پايان هيئت داوران كه اعضاي آن از مهندسان معماري، عمران، گرافيك، و نقاشان خبره تشكيل شده بود چهار طرح را به عنوان طرح‌هاي برتر انتخاب كرد كه طرح اول براي اجرا نهايي شد.
طرح جديد المان ميدان شهرداري را وحيدلو از طراحان برجسته كشور طراحي و اجرا مي‌كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-434.html )