عنوان خبر:برگزاری همایش نکوداشت حکیم میرفندرسکی
چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 01:14:46


همایش نکوداشت حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی در مسجد جامع روستای نامتلو بخش فندرسک رامیان برگزار شد.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه گلستان روز سه شنبه در این همایش گفت: حکیم میر فندرسکی علاوه بر حکمت و فلسفه از عشق و محبت نیز سخن گفته است و در شمار فیلسوفان عارف قرار دارد.

عباس قربانی با تشریح موضوع و هدف علم کلام و حکمت اسلامی، وجوه سه گانه فلسفه اسلامی را معرفی کرد و افزود: میر فندرسکی از پیروان روش ابن سینا و مشایی مسلک است اما روحی عارف دارد.

رئیس دانشگاه گلستان گفت: عرفان اگر در قالب برهان قرار گیرد قابل انتقال است و فیلسوف با مشرب عرفانی می تواند در درک و دریافت حقایق موفق تر باشد.

وی عصر حکیم فندرسکی را عصر بزرگان حکمت و رونق فلسفه دانست و گفت: حکیم میرفندرسکی، هم روزگار ستارگان حکمت و فلسفه شیخ بهایی و ملاصدرا بود لیکن هیچگاه سایه آنها بر نام او نیفتاد و تحت الشعاع قرار نداد و این نشان دهنده جایگاه خاص و ممتاز اوست.

قربانی افزود: آنان که تاریخ زندگی بزرگان عصر صفوی را نگاشته اند از حکیم میر فندرسکی به عنوان یکی از ستونهای  یقین و معرفت یاد کرده اند.

این استاد فلسفه برای آشنایی بیشتر مخاطبان با فلسفه، موضوع یکتایی خداوند را به تفسیر سوره اخلاص و مباحث فلسفی مطرح و تشریح کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-4344.html )