عنوان خبر:واردات به صورت هوشمند مديريت مي شود
يكشنبه 18 مهر 1389 - 23:30:24


قائم مقام وزير بازرگاني با تاكيد بر لزوم مديريت واردات گفت: طبق برنامه قرار است واردات به صورت هوشمند مديريت شود.



'مسعود موحدي' روز يكشنبه در نشست مشترك با بازرگانان،صنعتگران و فعالان
اقتصادي استان گلستان در گرگان افزود: در نياز به واردات ترديدي نيست اما واردات كالاها، بويژه كالاهاي مصرفي بايد مديريت شود.
وي مديريت واردات و توليد را ضروري دانست و تاكيد كرد: اين دو به مثابه دو بال هستند و بايد با هم ديده شوند.
قائم مقام وزير بازرگاني، برنامه سازمان توسعه تجارت را در خدمت توليدكنندگان دانست و اضافه كرد: در برنامه پنجم توسعه، وزارت بازرگاني بايد بيشتر اختيارات خود را در زمينه صادرات، به تشكل ها واگذار كند و ورود اين وزارتخانه به عرصه هاي صادراتي بايد در بخش هاي كلي و كلان باشد.
موحدي در بخش ديگري از سخنان خود از پيمان ها و توافقات مختلف براي توسعه تجارت خبر داد و گفت: در همين راستا اكنون با 10 كشور پيمان تجارت ترجيحي، پيمان تجارت آزاد و نيز پيمان هاي چند جانبه داريم.
وي، بحث آموزش را براي الحاق به سازمان تجارت جهاني مورد تاكيد قرار داد و افزود: توسعه آموزش براي ورود به اين عرصه، در دستور كار وزارت بازرگاني قرار دارد.
وي يادآور شد: به دنبال فعال كردن آموزش هاي الكترونيكي و از راه دور براي فعالان اقتصادي هستيم و ورود به عرصه جهاني را از طريق شيوه هاي مختلف آموزش مي دهيم.
قائم مقام وزير بازرگاني با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در كشور نيز اظهار داشت: اجراي اين قانون براي كشور بسيار مهم است و همه سلائق اقتصادي و سياسي بر ضرورت اجراي آن تاكيد دارند.
وي اجراي هدفمندي يارانه ها را موجب بهره وري و استفاده مناسب از امكانات كشور دانست و افزود: با اجراي اين قانون سازماندهي مجدد در توليد و سرمايه گذاري صورت مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: اگر چه در ابتداي اجراي اين قانون ممكن است مشكلاتي به وجود آيد اما زمينه ساماندهي در بخش هاي مختلف از جمله توليد فراهم مي شود.
موحدي همچنين ابراز اميدواري كرد: با تعامل بخش هاي مختلف، صحنه هاي فعال تري براي اقتصاد و اشتغال كشور رقم خورد.
در اين مراسم، شماري از توليدكنندگان و فعالان اقتصادي استان به بيان نظرات و مشكلات خود در خصوص صادرات پرداختند و راهكارهايي در اين زمينه ارائه شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-436.html )