عنوان خبر:ارزش صادرات استان گلستان نيمه نخست امسال به 52 ميليون دلار رسيد
يكشنبه 18 مهر 1389 - 23:32:16


ريس سازمان بازرگاني گلستان با اشاره به رشد ارزش صادرات استان اعلام كرد: در نيمه نخست امسال 52 ميليون دلار كالا از گلستان به خارج از كشور صادر شد.



'نادعلي كهنسال' روز يكشنبه اظهار داشت: ارزش صادرات گلستان در سال 1385 به 64 ميليون دلار، در سال 86 به 80 ميليون دلار، در سال 87 به 92 ميليون دلار و در سال 88 به 102 ميليون دلار افزايش يافت.
اين مقام بازرگاني گلستان، كشورهاي تركمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان و روسيه را از جمله كشورهاي هدف براي صادرات دانست و افزود: صادرات استان از طريق دو پايانه صادراتي شهرستان هاي گرگان و گنبدكاووس انجام مي شود.
رييس سازمان بازرگاني گلستان با تاكيد بر تعامل و همكاري با بازرگانان و دستگاه هاي مختلف براي توسعه تجارت در استان افزود: در دولت نهم و دهم فعاليت هاي خوبي براي توسعه تجارت در گلستان انجام شده است.
وي با اشاره به برخي از فعاليت هاي سازمان بازرگاني و كارگروه توسعه صادرات استان تصريح كرد: تهيه و تدوين برنامه توسعه تجارت خارجي، ايجاد تشكل ها، تهيه بانك اطلاعات صادركنندگان، بازديد از واحدهاي توليدي و احصاي مشكلات آنها، جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي، حضور در كارگروه مشترك استان هاي شمالي، استقرار نمايندگي صندوق ضمانت صادرات، تهيه كتاب بازرگاني و گردشگري، توسعه صادرات به كشورهاي آسياي ميانه و مشاركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي از جمله اين فعاليت هاست.
وي يادآور شد: اعزام هيات هاي تجاري به كشورهاي تركمنستان، افغانستان، اكوادور، قزاقستان و تركيه و همچنين پذيرش هيات هاي تجاري ديگر كشورها، ايجاد سركنسولگري قزاقستان در استان، شناسايي توانمندي هاي بازرگانان، صدور خدمات فني و مهندسي، ساماندهي تعاوني مرزنشين و برگزاري دوره هاي آموزشي برخي ديگر از فعاليت ها براي توسعه تجارت در استان بوده است.
وي خاطرنشان كرد: سال گذشته حدود 33 دوره آموزشي برگزار شد كه يك هزار و 814 نفر آموزش هاي لازم را در اين بخش فراگرفتند كه امسال هم در برنامه كارگروه توسعه صادرات قرار گرفته است.
رييس سازمان بازرگاني گلستان همچنين در بحث ايجاد زيرساختهاي صادراتي، پرداخت شش ميليارد ريال يارانه از سوي سازمان توسعه تجارت براي راه اندازي فاز اول شركت نمايشگاههاي بين المللي استان را از ديگر فعاليت هاي صورت گرفته در بخش توسعه تجارت بيان كرد.
وي در عين حال موقعيت و پتانسيل هاي استان را در بخش هاي كشاورزي، صنعت و معدن، گردشگري و حمل و نقل مورد تاكيد قرار داد و گفت: به علت تازه تاسيس بودن و بضاعت اندك استان هنوز از تمامي اين ظرفيت ها به خوبي استفاده نشده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-437.html )