عنوان خبر:وجود 267 مجتمع آموزشي و پرورشي در گلستان
يكشنبه 18 مهر 1389 - 23:36:10


محمدعلي ندافي معاون آموزش و نوآوري اداره كل آموزش و پرورش گلستان، پيش از ظهر امروز در اين گردهمايي كه در محل سالن اجتماعات شهيد رجايي گنبدكاووس برگزار شد، اظهار داشت: از 121 هزار و 283 دانش‎آموز روستايي 117 هزار و 38 دانش‎آموز در اين مجتمع‎هاي آموزشي تحصيل مي‌كنند.



وي تصريح كرد: دانش‌آموزان دركنار يادگيري محتواي علمي بايد مهارت زندگي بياموزند.
معاون آموزش و نوآوري اداره كل آموزش و پرورش گلستان گفت: مجتمع‌هاي آموزش و پرورش در راستاي تحول بنيادين كه از خواسته‌هاي مقام معظم رهبري است، امسال با عنوان طرح ترنم ولايت در مناطق روستايي آغاز به كار كرد.
ندافي خاطرنشان كرد: زماني تحول بنيادين در اين حوزه اتفاق مي‌افتد كه همه مجموعه همسو در راستاي ايجاد تحول تلاش كنند.
وي بهترين امكان براي تحول در هر جامعه‌اي را آموزش و پرورش دانست و گفت: در مدارس در كنار دانش بايد به دانش‏آموزان مهارت زندگي هم آموخت.
ندافي سه ركن اساسي يك معلم موفق در مدرسه را بر اساس نظرسنجي كه از دانش‎آموزان صورت گرفته شخصيت، مهارت و علم بيان كرد و افزود: در نظام تعليم و تربيت همه اوليا و همه دانش‎آموزان در همه مراحل اجرايي مدرسه دخيل هستند.
معاون آموزش و نوآوري اداره كل آموزش و پرورش گلستان تصريح كرد: فضاي مدرسه بايد فضاي مطلوب و متنوعي براي يادگيري و شيوه‎هاي نوين تدريس در مدارس باشد تا آموزش و پرورش ارتقا پيدا كند.
وي خاطرنشان كرد: معلمان بايد همت كنند كه هويت، ارزش‌ها و اخلاق را ترويج كنند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس نيز در اين گردهمايي تعداد مجتمع‌هاي آموزشي در شهرستان گنبدكاووس را 48 مجتمع بيان كرد.
نبي‌الله آخوندي گفت: از 29 هزار و 641 دانش‌آموز روستايي 28 هزار و 709 دانش‌آموز روستايي گنبدي زير پوشش مجتمع‎هاي آموزشي قرار گرفته‌اند كه هدف از تشكيل مجتمع‌هاي آموزشي رعايت عدالت آموزشي در استفاده از امكانات تمام مدارس است.
در اين گردهمايي مديران مدارس در خصوص مسائل و مشكلات مجتمع‌هاي آموزشي اظهارنظر كردند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-440.html )